برندگان سومین جشنواره روپوش گوهرشاد معرفی شدند



ایسنا / خراسان رضوی سومین دوره جشنواره لباس ایران و ایران گوهرشاد با اعلام برندگان پایان یافت.

یوسف اسماعیل زاده ، معاون وزیر فرهنگ و هنر در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ، در پایان سومین جشنواره لباس ایرانی – اسلامی جامه گوهرشاد که شب گذشته ، 28 تیرماه در فرهنگسرای خانواده مشهد برگزار شد ، گفت: : سه هفته اطلاع رسانی و انجام حدود 200 اثر ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره روپوش گوهرشاد. از این میان ، 120 اثر در چهار بخش لباس مجلسی ، روپوش جامعه ، روپوش حجاب و چتر به مرحله داوری رسیده و مورد ارزیابی قرار گرفتند و در پایان چهار نفر در هر بخش به انتخاب هیئت منصفه انتخاب شدند.

وی در مورد اهمیت پوشاک برای جامعه و فرهنگ گفت: لباس برجسته ترین نماد و نماد فرهنگی هر فرد ، ملت و مردم به عنوان وسیله ای برای حضور یک فرد در جامعه قلمداد می شود.

اسماعیل زاده افزود: جامعه ما با پشتوانه فرهنگی و سابقه خود در زمینه هنر اسلامی در طول تاریخ و ادوار ، می تواند در این زمینه بسیار م usefulثر و مفید واقع شود ، اما متأسفانه امروز شاهد وضعیت برهم خوردن مد و لباس در جامعه هستیم. “این وضعیت با فرهنگ ، تاریخ و شخصیت فرهنگی ما مطابقت ندارد و عمدتا یک مدل غربی و اروپایی است. این یک مسئله بسیار مهم است ، اما متاسفانه در حال حاضر به آن توجه زیادی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با جشنواره های سنتی متفاوت است ، گفت: طراحان این جشنواره همه دانشجویان و جوانان جامعه بودند و به نظر می رسد می تواند در این زمینه و ایده های جوانان با مدرن و استاندارد بسیار آموزنده باشد ، که از لباس ایرانی می توان هم در لباس زنانه و هم در آقایان استفاده کرد. امروز ما در لباس مردان وضعیت بهتری نسبت به زنان نداریم. اگرچه ممکن است در زمینه لباس زنانه اوضاع کمی پیچیده تر باشد ، اما در زمینه پوشاک مردانه ، برای نوآوری و برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد فضاها با ارائه لباس هایی که از نظر قیمت ، کیفیت و پوشش مناسب از استانداردهای لازم برخوردار باشند جامعه اسلامی و ما به فرهنگ مشهد مقدس نیاز داریم.

بیشتر بخوانید  ذخایر بستر دریا، چگونگی تشکیل آن‌ها و سازمان بین‌المللی بستر دریا

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ما در مشهد به عنوان شهری متعلق به یک امام معصوم زندگی می کنیم و همه همسایه آن هستیم هم به عنوان مشهد و هم به عنوان شخصی در کنار حضرت رضا (ع) ما باید این آداب و رسوم محله را به لطف این نزدیکی و همسایگی رعایت کنیم. بنابراین پوشش در این شهر باید دارای استانداردهای خاصی باشد و طراحان جوان می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی گفت: این جشنواره قطعاً ادامه خواهد داشت و باید در سالهای آینده به صورت ویژه برگزار شود. همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه های فصلی دائمی برای افرادی که در زمینه طراحی آماده هستند ، محصولات خود را در این زمینه با قیمت مناسب ارائه و به خانواده هایشان تحویل دهد. ما همچنین از معتمدین می خواهیم که به این موضوع توجه لازم را داشته باشند ، زیرا یکی از چالش های فعلی ما در مشهد مسئله پوشاک و حجاب است و امیدواریم با توجه به استانداردهای مشهد بتوانیم در زمینه فرهنگ و تعامل موثر باشیم ، و این مسئله را حل می کند.

فاطمه سلیمی ، عضو منتخب شورای اسلامی شهر مشهد ، با اشاره به ظرافت و دقت در آثار جشنواره گفت: در کارهای این جشنواره عفت ، خلاقیت و هنر زنانه وجود داشت که بیانگر ظاهر ظریف زنانه و امیدوارم با همکاری معاون فرهنگی شهرداری مشهد ، ما باید این کار را ادامه دهیم و بتوانیم یک مرکز لباس ایرانی اسلامی در مشهد راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید  ترکیب احتمالی استقلال مقابل فولاد در فینال جام حذفی

وی ادامه داد: دستیابی به این مهم نیازمند توسعه چرخه ای در این زمینه است و امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا ، در پایان این مراسم اسامی برندگان در بخشهای مختلف جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

* قسمت مانتو مجلسی: نفر اول سعیده نیکش ، نفر دوم الهام پارسا ، نفر سوم فرزانه حسینی و نفر چهارم مهلا محمدزاده

* قسمت مانتو جامعه: اول شخص سعیده نیکش ، نفر دوم مائده علیزاده ، شخص سوم صدیقه محمودی و نفر چهارم مهلا رجبی

* قسمت کت حجاب: نفر اول مائده علیزاده ، نفر دوم زهرا زابل عباسی ، نفر سوم محبوبه برآبادی و نفر چهارم مهناز میرهجاعتی

* قسمت چادر: اول شخص علی متین ، نفر دوم نسرین کورانی ، نفر سوم فاطمه کبیری و نفر چهارم مهناز میرهوجاتی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید