برندگان جایزه جهانی “تاریخ ما و تاج” – آژانس مهر اعلام شد اخبار ایران و جهان



طبق گزارشات خبرگزاری مهر به گزارش روابط عمومی موسسه کتاب و ادبیات ایران ، هیئت داوران جایزه جهانی “تاریخ ما و ویروس کرونااسامی برندگان در دبیرخانه این رویداد واقع در موسسه کتاب و ادبیات ایران اعلام شد.

بیانیه دبیرخانه و هیئت منصفه جایزه جهانی “تاریخ ما و ویروس کرونا“به شرح زیر است:

“حوادث ، رویدادها و همه گیری ها بر جنبه های مختلف زندگی ما تأثیر می گذارد. تاریخ نیز بازآفرینی تجربه زندگی است و در حین نوشتن داستان ، آنچه را که در گذشته برای ما اتفاق افتاده است بازآفرینی می کنیم تا بتوانیم با رنج ها و نعمت های زندگی بهتر در آینده روبرو شویم.

اپیدمی کووید همچنین یکی از تجربیات شخصی و اجتماعی انسان در آستانه ورود به دوره جدیدی از جهان است. این بیماری بسیاری از موارد انسانی را تحت تأثیر قرار داده است و امروزه رنج زیادی را برای مردم به دنبال داشته است ، در حالی که بسیاری از جنبه های این تجربه دردناک ثبت نشده است.

جایزه جهانی “تاریخ ما و ویروس کرونااین تلاش برای جمع آوری آثار ادبی در زمینه داستان در این زمینه است ، خانه کتاب و ادبیات ایران سعی کرد برخی از داستانهای مربوط به این داستان را جمع آوری کند. به ویژه ، در بخش ویژه ای از این جایزه ، برگزارکنندگان تجربه مدافعان سلامت و کسانی را که در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند ، مورد بررسی قرار دادند.

ما به جایزه داستان جهانی خود و ویروس کرونا نویسندگان بسیاری از کشورهای ایران و جهان از او استقبال خوبی کرده اند و بیش از هزار داستان قابل قبول برای این جایزه در لیست کوتاه قرار گرفته اند. نکته دیگر این است که طیف وسیعی از نویسندگان از هشت تا هشتاد سال در این جشنواره شرکت کردند که نشان دهنده اثربخشی این بیماری است. ویروس کرونا روی نسل های مختلف جامعه است.

بیشتر بخوانید  ‎قیمت‌های جدید ایران خودرو و سایپا و خودروهای مونتاژی باطل شد+ تصویر

تنوع موضوعات ، شخصیت ها ، مکان ها و داستانها مشخصه های دیگر داستانها بودند ، بنابراین می توان گفت که حتی دو داستان مشابه در بین داستانهای دریافت شده توسط دبیرخانه وجود نداشت.

البته به دلیل موضوع بیماری ویروس کرونا این هنوز جدید است و نویسندگان و سایر اقشار جامعه هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند. اکثر داستانها نیاز به توجه دقیق تر فنی و ساختاری دارند که برای داوران این جشنواره طبیعی به نظر می رسید.

جایزه جهانی “تاریخ ما و ویروس کرونااین پورتال برای حل این مشکل انسانی در دنیای امروز است. “در حالی که از دکتر صالحی ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی و دکتر محسن جوادی ، معاون وزیر فرهنگ که بنیانگذار جشنواره بودند تشکر می کنیم ، از همه کسانی که با ارسال داستان در جشنواره شرکت کردند تشکر می کنیم و در نظر داریم که آنها همه برنده این کمپین هستند “

اسامی برندگان بخشهای عمومی و ویژه این جایزه به شرح زیر است:

“من می خواهم لبخند تو را ببینم” از زینبه فیروزنی ، “آیین پاشیدن آهک” از مابوب حاجی مرتسی ، “ترس” از عباس عظیمی ، “بازمانده من” از مهینساران راد ، “سردخانه شلوغ” از میتبی بنی اسدی ، زرما “او را عزیز بنام” از عماد عبادی ، “آهنگ پری دریایی” از نیمه مولوی ، “سمفونی زندگی” از حسن مختارزاده ، “من دور تو حلقه زدم” از ارمغان بهداروند ، “خاطرات آخرین مبارز” از ستایش سادات صلواتیان ، “بیست سال و چهارده روز بعد ویروس کرونانوشته زینب رضایی ، “اشک هایی که به نظر می رسند” نوشته زهرا رضاقلی زاده عمران ، “من و ویروس کرونا“نوشته فرحناز شیخ بهاءالدین زاده ،” ملا چابهاری “اثر مهدی چگین و” ماجراهای من و ویروس کرونااز طاها ملا احمدی.

بیشتر بخوانید  افزایش قیمت دلار و یورو 10 آبان 1402

دیدگاهتان را بنویسید