برنج 35 هزار تومانی 90 هزار تومان به مردم فروخته شد!



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با اشاره به تولید 2 میلیون تنی برنج ایرانی و واردات حدود 800 هزار تنی از خارج از کشور، گرانی برنج را در حال حاضر غیر منطقی خواند. . در نتیجه عدم نظارت بر بازار.

منصورعلی زارعی درباره گرانی برنج ایرانی گفت: هزینه های تولید افزایش یافته است اما اکنون کشاورز تولید جدیدی ندارد که بخواهد برنج را افزایش دهد. برنج ایرانی امسال 30 تا 35 هزار تومان از کشاورزان خریداری شد. احیای برنج ایرانی در دست دلالان و دلالان است.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم در خصوص واردات برنج گفت: برخی واردات برنج را عامل گرانی معرفی می کنند در حالی که واردات برنج منعی ندارد. در مقطعی (در زمان برداشت برنج ایران) واردات بر اساس قانون ممنوع شد و پس از چند ماه آزاد شد. برنج به ارز مورد نظر نیاز نداشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: کشاورزان ایرانی امسال 2 میلیون تن برنج تولید کرده اند. حدود 700 تا 800 هزار تن برنج نیاز داشتیم که دولت دستور واردات آن را صادر کرد. به عبارت دیگر با کمبود برنج مواجه نبودیم که باعث افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و افزایش قیمت شد.

زارعی دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی را عدم نظارت بر بازار دانست و گفت: دولت کنترل قیمت برنج را از دست داده است. دولت مسئول کنترل بازار است. دولت ابزارهای مهمی برای مداخله در بازار دارد. از تخصیص ارز 4200 تومانی تا افزایش یا کاهش صادرات و نظارت بر بازار.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

نماینده مردم ساری در مجلس به مناسبت نطق سید جواد ساداتی ندزاد وزیر جهاد کشاورزی دولت اصلی گفت: وضعیتی که می بینیم نتیجه عملکرد وزارتخانه نیست. جهاد. برای کشاورزی دولت سیزدهم برای چند ماه». این وضعیت نتیجه سیاست غلطی است که قبلا وجود داشت و وزیر جدید جهاد کشاورزی در حال برنامه ریزی است اما به زمان بیشتری نیاز دارد. تنها دو ماه از اجرای قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم می گذرد و انتظار داریم سیاست های منظمی در این زمینه اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید