مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برنج گران شد | قیمت برنج ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: ذخایر سایر محصولات هاشمی، طارم، بینم و امراللهی به کمتر از 10 درصد رسیده است که در حال حاضر صحبتی از انباشت برنج نیست و این وضعیت تا برداشت جدید ادامه خواهد داشت. “

تقی حسن زاده درباره افزایش قیمت برنج از 5 به 10 درصد در هفته های اخیر گفت: نرخ مصوب فروش برنج بعد از عید نوروز تعیین و اجرایی شد اما با توجه به افزایش تقاضا و کاهش عرضه برنج شاهد افزایش قیمت هستیم. قیمت این محصول در بانک ها.

وی با بیان اینکه قیمت برنج زودبازده 10 درصد افزایش یافت، گفت: برنج فجر کیلویی 62 تا 65 هزار تومان، برنج خام کیلویی 50 هزار تومان و برنج شکسته کیلویی 86 هزار تومان به فروش می رسد. کیلوگرم کیلوگرم؛ همچنین قیمت برنج نوع دوم به کیلویی 95 هزار تومان رسیده است که در حال حاضر صحبتی از انباشت برنج نیست و چنین وضعیتی تا فصل برداشت جدید این محصول ادامه خواهد داشت.

به گفته وی؛ تقاضا برای برنج افزایش یافته و تقاضا برای برنج افزایش یافته است و متاسفانه راه هایی برای دور زدن قوانین وجود دارد و از برخی از این روش ها استفاده می شود اما از سوی دیگر دستگاه های ردیاب سختگیرانه نیستند.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سوال که چرا کیفیت برنج ایرانی در بازار افت کرده است؟ وی افزود: برنج کیلویی 100 هزار تومان نباید ناخالصی داشته باشد، تجار و افراد خوشنام در این حرفه، برنج درجه یک ایرانی را با برنج خارجی و بی کیفیت مخلوط نمی کنند. اما مخلوطی از برنج ارزان وجود دارد و توسط فروشندگان دوره گرد عرضه می شود.

بیشتر بخوانید  موجوات فضایی در کمین زمین

به گفته تقی زاده؛ ذخایر برنج مرغوب در بانک ها به دلیل خرید آخرین محصول برنج کاهش یافته است. مصرف در کشور باید مدیریت شود تا محصول جدید به دست آید و در بازار عرضه شود. تفاوت قیمت برنج بانکی با قیمت برنج در فروشگاه 30 درصد است در حالی که باید 3 درصد باشد. این تفاوت قیمت ریشه در ضعف شبکه توزیع دارد.

تقی زاده در پایان با اشاره به پیش بینی افزایش تولید برنج در سال جدید، گفت: بارندگی ها در شهرهای شمالی کشور قابل توجه است و کشاورزان پیشنهاد نشاکاری را داده اند که می تواند آنها را به کشت دوم برنج برساند. اگر هوا مطابق پیش بینی ها باشد، بی شک تولید امسال نسبت به سال گذشته بیشتر می شود./ ایلنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *