مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برنج دوباره گران شد/ قیمت جدید برنج ایرانی و خارجی اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با توجه به روستای شماره به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی و گزارش های مرکز آمار ایران حکایت از افزایش قیمت برنج در بازار دارد.

بر اساس مشاهدات میدانی از فروشگاه های تهران، قیمت هر کیلوگرم برنج خوشبخت شیرودی 85000 تومان، برنج درجه یک علی کاظمی گیلان 135000 تومان، کشت محلی طارم فریدونکنار 150000 تومان تومان1، محلی010 تومانی عطریان. یک گیلان سنتی 145 هزار تومان، سرلاشه هاشمی دودی سنتی 55 هزار تومان، شیرودی دودی سنتی 110 هزار تومان، سیاه صدری دودی سیگاری سنتی گیلان 180 هزار تومان و هاشمی گیلان 100 هزار تومان.

انواع برنج های خارجی اعم از تایلندی، پاکستانی و هندی نیز با قیمت کیلویی 20 تا 40 هزار تومان عرضه می شود.

لازم به ذکر است که این قیمت ها محدود بوده و ممکن است در برخی مناطق کم و بیش باشد.

گزارش های مرکز آمار ایران نیز حاکی از آن است که هر کیلوگرم برنج ایرانی در اردیبهشت ماه بیش از 90 هزار تومان قیمت داشته و این در حالی است که میانگین قیمت این کالاها در اردیبهشت سال گذشته حدود 36 هزار تومان و در همین ماه امسال بوده است. به حدود 82000 تومان رسید. بر اساس این گزارش قیمت برنج ایرانی نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲۶.۸ درصد و نسبت به فروردین ماه امسال ۷.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین برنج خارجی نسبت به سال قبل 34.5 درصد افزایش قیمت داشت که هر کیلوگرم در اردیبهشت سال گذشته به طور میانگین حدود 24 هزار و 600 تن بود که در همین ماه امسال به حدود 33 و 200 تن و به بیش از 38 هزار تن رسید. برآورد می شوند. افزایش قیمت برنج خارجی نسبت به فروردین ماه امسال 3.3 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید  با فوت یک بیمار دیگر، مجموع جان باختگان کرونا در لرستان به ۲۸۹۹ نفر رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *