برنامه های آموزش در طول دهه استان و نمایندگی امامت مهر اعلام شده است اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرمحمدرضا مسیب زاده در خصوص برنامه های اداره کل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ایام مقدس دهه ، امامت و ولایت گفت: و نماز در سنگر آموزش و پرورش خدمت می کند. “ما نسل جدید و مریدان عزیز هستیم. همانطور که می دانید روزهای نورانی هر ساله از عید قربان با برکت دهه امامت و ولایت آغاز می شود و تا عید غدیر خم ادامه دارد. این روزها ارزشمند است فرصتی برای گسترش فرهنگ غنی غدیر پیام غدیر توسعه و تعمیق تعالیم علویان است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری آنها در مورد حادثه غدیر می گویند که مسئله غدیر در محتوای واقعی و روحیه آن نه تنها به شیعیان بلکه به کل جهان اسلام تعلق دارد ، زیرا واقعه غدیر از روح و محتوای واقعی اسلام ناشی می شود ، بنابراین غدیر با ارائه مدلی بی بدیل به نام امیرالمومنین علی علیه السلام به عنوان ملاکی برای حیات و محور وحدت ، الگویی برای اداره جوامع از دیدگاه اسلام است.

مدیرکل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: “در آموزش و پرورش می پذیریم که برای تربیت مدیران و آینده سازان این مرز و بوم ، فضایل ویژگی های فردی و اجتماعی و رفتار معصومین (ع) آنها سعادت بشریت را نشان می دهند ، ما می توانیم به روش های مختلف توضیح ، انتشار و ترویج دهیم و یکی از پروژه های اصلی ما در این زمینه اجرای پروژه مصباح الهدی (تشبیه) برای دانشجویان و سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید  کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در راه است

وی افزود: تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، با توجه به رسالت خود ، برنامه های ویژه ای برای انجام دهه باشکوه تری از امام و ولایت دارد که البته با توجه به الزامات و شرایط شیوع ویروس. ” ویروس کرونا این از صف تا ستاد تهیه و تدوین می شود که شامل فراخوانی مقاله و اجرای مسابقه نهج البلاغه فرهنگیان در متن فضای مجازی است ؛ برگزاری مسابقات مرحله ملی دانش آموزان نهج البلاغه به صورت غیرحضوری و در متن شبکه شاد ؛ تولید ، چاپ و توزیع 6 عنوان کتاب “نهج البلاغه ، گنج بزرگی” برای دبیرستان اول و دوم ، از جمله پرتویی از زندگی حضرت علی (ع) و خطبه های منتخب نهج البلاغه.

مسیب زاده گفت: همچنین انتشار آموزه های علوی با فعالیت 31 هزار هیئت مذهبی دانش آموز در طول سال تحصیلی ، معرفی امام علی (ع) برای اجرای طرح امام شناسی مصباح الهدی در استان های آذربایجان غربی ، کهگیلویه ، بویراحمد و گیلان در سال تحصیلی 1400-1399 ، عبادت سادات فرهنگی در بخشهای آموزشی ، ایجاد فضای سمعی و بصری در بخشهای آموزشی ؛ تهیه و تولید محتوای مربوط به یادگیری الکترونیکی و معرفتی در قالب اینفوگرافیک ، موزیک ویدیو ، فیلم ، پادکست ، تصاویر گرافیکی و تصاویر متحرک از استانهای سراسر کشور ، بارگذاری قرآن ، عترت و دعا در شبکه شاد ، اجرای یک منبر کوچک و جمع آوری و پاسخ به س studentsالات و شبهات دینی دانشجویان از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در دهه امامت و ولایت در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید  ارزان‌ترین موتورسیکلت‌ در بازار چه قیمتی دارد؟

وی یادآور شد: بنیاد بین المللی غدیر هر ساله برنامه های مختلفی را بررسی می کند که وزارت آموزش و پرورش در تهران و دفتر بنیاد در استان ها همکاری لازم را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید