برنامه جدید دولت برای آزادسازی قیمت نان/ سازوکار فروش کیلویی نان چیست؟



به گزارش تجارت نیوز، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران گفت: عملکرد فروش یک کیلو نان به همین ترتیب، بنزین در پمپ بنزین ها با کارت بنزین فروخته می شود.

محسن لسومیان افزود: اجرای طرح فروش کیلویی نان و آماده سازی زیرساخت ها جدی شده است.

جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما با تایید این خبر گفت: طرح فروش وزنی (کیلوگرمی) نان در شورای آرد و نان در حال بررسی است. عمل.

مکانیزم فروش کیلویی نان چیست؟

فروش جدی یک کیلو نان پس از اصلاح آرد و نان، یارانه افزایش یافت. با تغییر یارانه آرد و نان، آرد یارانه ای دیگر بین نانوایان توزیع نمی شود و قیمت نان آزاد می شود.

صدور «کوپن کارت های الکترونیکی» اقشار ضعیف را قادر می سازد نان را با قیمت یارانه ای خریداری کنند و پس از آن دولت مابه التفاوت را به نانوایان پرداخت می کند.

طبق آمار منتشر شده، تخلفات از جمله فروش کم در نانوایی ها از زمان انتشار قیمت آرد افزایش چشمگیری داشته است. به نوعی شکایت از این صنف در راس شکایات صنفی کشور قرار دارد.

مسئولان برای رفع این گونه تخلفات که احتمالا با صدور کارت های کوپن الکترونیکی تشدید خواهند شد، طرح فروش انبوه (کیلوگرمی) نان را در دستور کار شورای آرد و نان قرار دادند که پس از تصمیم گیری نهایی پیگیری می شود. ساخته شده.

مکانیسم فروش کیلویی نان مانند فروش بنزین است

به عنوان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران فروش کیلویی نان را راهی برای مبارزه با نقض مقررات نانوایی پس از اعلام قیمت آرد دانست.

بیشتر بخوانید  لهستان 1.5 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است

لزومجان در تشریح کنترل تخلفات نانوایان با فروش کیلویی نان، گفت: شرکت هایی که در زمینه توسعه سیستم های پرداخت یکپارچه فعال هستند که ترازو و دستگاه های اندازه گیری متصل به نانوایی ها را ارائه می کنند، برای اجرای طرح فروش کیلویی نان استفاده می شود. .

لازم به توضیح است که کارکرد این شکل فروش مانند فروش بنزین در پمپ بنزین ها با کارت بنزین که هم اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.

بنزین در پمپ بنزین های پمپ بنزین به گونه ای فروخته می شود که در تمام پمپ های سوخت دستگاه قرار دارد.

به محض درج کارت سوخت، دو کامپیوتر نصب شده و کارت متصل می شود و فرآیند سوخت گیری و پرداخت انجام می شود و تراکنش آن بر روی کامپیوتر روی جایگاه ذخیره می شود.

این تراکنش ها در یک تماس دریافتی از کامپیوتر مرکز داده این ساختمان به مرکز داده ارسال می شود.

به این ترتیب، اتصال نانوایی های کشور به سامانه هوشمند جهانی و تغییر میزان فروش نان از عدد به وزن (کیلوگرم)، بر کل حجم فروش و فروش نان در کشور با قیمت یارانه ای یا آزاد نظارت می کند و تخلفات را کاهش می دهد. .

دیدگاهتان را بنویسید