برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور در سال ۱۴۰۱



به گزارش شمانیوز؛ دکتر مهدی خطیبی در دیدار با مدیرعامل بانک تجارت به بررسی روش های تامین مالی تولید زنجیره تامین در سال آینده و راهکارهای رفع موانع پرداخت.

وی گفت: سابقه همکاری بانک تجارت و ایران خودرو به بیش از 50 سال می رسد و در حال حاضر 30 درصد تعاملات بانکی ایران خودرو با این بانک انجام می شود.

دکتر حتیبی افزود: بر اساس تفاهم نامه تامین مالی تا سقف 2 هزار میلیارد تومان که به زودی امضا می شود، گام اول تامین عملیاتی 500 میلیارد تومانی خواهد بود که در کوتاه مدت به سقف 2 هزار میلیارد تومان می رسد. زمان به دلیل عرضه سرعت زنجیره ای.

وی تصریح کرد: سقف دو هزار میلیارد تومان تنها دو درصد نقدینگی است که ساپکو باید به قطعه سازان بپردازد و در آینده باید این سقف افزایش یابد اما در این مرحله و برای شروع کار سقف تعیین شده است. مناسب به ریال .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به زنجیره تامین از دریافت به موقع وجوه، امکان تامین مالی از طریق بانک عملیاتی برای حقوق، حقوق و سربار، انتقال وام به زیرمجموعه خرید مواد اولیه و کاهش هزینه های مالی از جمله مزایا اطمینان می دهد. سامانه SCF بانک تجارت تسهیل تامین مالی تولید.

وی گفت: ایران، خودرو و ساپکو برای حضور بیشتر قطعه سازان و تولیدکنندگان زنجیره تامین برای استفاده از این سامانه برنامه ریزی ها و مشوق های لازم را ارائه خواهند کرد تا قطعه سازان بتوانند با آرامش بیشتری سرمایه گذاری کنند و در تامین نیازهای صنعت خودرو مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید  مهر پاسارگادیان به کوهدشت هم رسید

دکتر حتیبی افزود: با حمایت وزارت صمت و کمک های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد توسعه این سامانه خواهیم بود.

هادی احلاقی فجذتر، مدیر کل بانک تجارت، در خصوص ظرفیت سامانه SCF این بانک در تامین مالی تولید، گفت: این سامانه قادر خواهد بود نیازهای زنجیره تامین و قطعه سازان را تامین کند.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه هیچ خللی در تامین مالی ساپکو و زنجیره تولید قطعات ایجاد نمی شود و این شرکت ها وجوه خود را به موقع دریافت می کنند.

مدیرعامل بانک تجارت در خصوص افزایش تولید ایران خودرو در سال آینده گفت: با توجه به رویکرد و سیاست این شرکت، بانک تجارت حمایت های لازم را به ویژه در تامین مالی و رفع موانع برای تامین نیاز قطعات انجام خواهد داد. . تولید کنندگان و سایر فرآیندهای تولید.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد افزایش اعتبار این سامانه خواهیم بود. تولید برای ارائه خدمات مالی لازم به تامین کنندگان مواد اولیه از جمله فولاد.

Ecopress

دیدگاهتان را بنویسید