مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برنامه اکتشاف تکمیلی 5 هزار متر در معادن مجتمع طلای موته

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، شهاب الدین محمد راستانی رئیس مجتمع طلای موته در بازدید جمعی از کارکنان کارخانه ایمیدرو و معدن طلای موته گفت: تا دو سال آینده با انجام فعالیت های اکتشافی و به موازات آن طراحی و راه اندازی خط تولید جدید در کارخانه طلای موته تولید را 1.5 تا 2 برابر افزایش خواهیم داد.

به گفته وی، کمبود زمین مورد نیاز برای طلا در کارخانه مجتمع طلای موته، لزوم افزایش مناطق اکتشافی و در نهایت افزایش ذخایر، باید در خط تولید بهینه سازی شود تا مدیران این مجتمع به دلیل ذخایر موجود در حال کاهش باشند. .

این مجموعه برنامه اکتشاف 5000 متری تکمیلی در معادن طلای موته را در برنامه سال 1401 خود دارد که شامل 2000 متر اکتشاف در محدوده معدن چاه خاتون (شرق و غرب)، 1000 متر در معدن سنجده خواهد بود. . و 2000 متر در معدن دره اشکی.

همچنین برنامه اکتشاف محدوده تحت کنترل مجموعه طلای موته تا پایان امسال اعلام شده است: منطقه اکتشافی شانگ 2000 متر، حسن آباد 1000 متر، حسین آباد 1000 متر و دره ساری 1000 متر.

مجتمع طلای موته در حال حاضر دارای 9 ناهنجاری است که برخی از آنها به دلیل مشکلات زیست محیطی مورد بهره برداری قرار نگرفته است. اما تعاملاتی برای انعقاد قراردادهای مختلف با سازمان محیط زیست در حال انجام است. ضمن اینکه حل مشکلات زیست محیطی و بهره برداری از این ناهنجاری ها برای دستیابی به توسعه کارخانه ها و ایجاد مشاغل جدید در منطقه ضروری است.

بیشتر بخوانید  فیلم / تولید محافظت از دست در برابر بریدگی

بهره برداری از 248 هزار تن مواد معدنی 1400

مجتمع طلای موته در سال گذشته 248 هزار و 149 تن ماده معدنی 1.4 استخراج کرد که نسبت به برنامه پیش بینی شده 108.6 درصد بهبود نشان می دهد. این مجموعه در نظر دارد برنامه استخراج معدنی 140000 تنی را با امتیاز 1.3 در طول سال 1401 راه اندازی کند. همچنین میزان زباله های دفن شده در سال جاری 3 میلیون و 460 هزار تن خواهد بود.

تولید خارج از برنامه

مجتمع طلای موته میزان تولید شمش طلا در مجتمع طلای موته طی سال 1400 با 2.8 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 330 کیلوگرم رسید. بنابراین، تولید از برنامه برنامه ریزی شده (280 کیلوگرم) فراتر رفت و اثر آن 117.9٪ بود.

اهداف 1401 مجتمع طلای موته

افزایش ظرفیت تولید (خرید و بهره برداری آسیاب گلوله ای جدید)، تعمیرات اساسی و نوسازی دیوار داخلی آسیا، استحکام بخشیدن به پایه های آسیا، کاهش مصرف انرژی کل مجموعه و کاهش مصرف انرژی در کل مجموعه از اهداف مجموعه طلای 1401 موته می باشد. تهیه سنسورهای جدید سیانید.

این مجموعه همچنین شامل پروژه های توسعه ای مانند تعمیرات اساسی و اصلاح واحد جمع کننده دستی سنگ شکن، اتوماسیون فشارسنج هیدروسیکلون، حصار کشی اطراف کارخانه با دیوارهای بتنی، سیستم آسیایی سافت استارت و همچنین برگزاری مناقصه عمومی و تعیین پیمانکاران برای ساخت است. و نصب سیستم Thickner همچنین استخراج طلا از باطله در بخش کارخانه است.

در این بازدید جمعی از کارکنان ایمیدرو و پروژه های مرتبط با مدیر و برخی از مدیران مجتمع طلای موته در خصوص مسائل زیست محیطی، ایمنی و بهداشت و سپس معدن، باطله و قسمت های مختلف کارخانه گفتگو کردند. از تولید طلای موته بازدید کردند.

بیشتر بخوانید  این فناوری نظامی ایران هشداری برای ایالات متحده و اسرائیل است

گفتنی است، واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی مجتمع طلای موته در سال 1400 به عنوان واحد پیشرو شرکت ایرانی در تولید مواد معدنی انتخاب شد.

مجتمع طلای موته در غرب استان اصفهان و در مسیر جاده گلپاژگان قرار دارد و اولین مجتمع معدنی طلا در ایران است.

روابط عمومی سازمان توسعه و بازسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *