مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برنامه‌ریزی برای اربعین ۱۴۰۱ آغاز شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که نمایندگان نهادها و سازمان‌های مرتبط با این کمیته شرکت داشتند، گفت: جهت‌گیری‌های کلی اربعین سال آینده و برنامه‌های سال‌های بعد هرچه زودتر تدوین و به ستاد مرکزی ربعین ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز در این کمیته بر لزوم معرفت‌افزایی میان زائران اربعین تاکید کرد و گفت: معرفت‌افزایی بدون شناخت نیازهای زائران، آسیب شناسی نسبت به گذشته و رصد و برنامه ریزی نسبت به آینده امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: اگر این حرکت انبوه و بسیار گسترده مردمی که بزرگترین اجتماع بشری نام گرفته است از وحدت و معرفت تهی باشد به حرکتی نمادین تبدیل خواهد شد که نمونه‌های خُرد آن در دنیا فراوان است.

نماینده ولی فقیه همچنین با بیان این‌که معرفت، وحدت و همگرایی از محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در اربعین است، اظهار کرد: اگر در زائر حسینی پس از حضور در این پیاده‌روی و شرکت در مراسم اربعین نسبت به گذشته تغییری ایجاد نشود نشان‌دهنده کم‌کاری میانِ دست‌اندرکارانی است که این مراسم را هدایت و برنامه‌ریزی می کنند.

نواب همچنین گفت: اربعین یک حرکت جهادی و فعال در جبهه حق است و افرادی که در کمیته‌های مختلف اربعین فعالیت می‌کنند رزمندگان این جبهه محسوب می‌شوند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


بیشتر بخوانید  مصدومیت دلخراش بازیکن رئال مادرید در المپیک / عکس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *