برق و ماسه را به صفحات خورشیدی تبدیل کنید!



دستگاه جدیدی به نام Terrabox می تواند برق و ماسه را به صفحات خورشیدی تبدیل کند. این دستگاه با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند و می تواند به ماه ، مریخ و سپس یک روز ارسال شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایااین استارتاپ مستقر در لوکزامبورگ ، Maana Electric ، قصد دارد جعبه هایی به شکل انبارهای فلزی به بیابان های زمین ارسال کند که قادر به ساخت صفحات خورشیدی با استفاده از برق و ماسه برای مبارزه با تغییر آب هستند. و هوا در حال آمدن است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، این شرکت امیدوار است با ارسال جعبه های خود به ماه ، مریخ و فراتر از آن به تامین انرژی مورد نیاز مستعمرات فضایی آینده کمک کند.

این جعبه ها با نام “Terrabox” بسیار ساده هستند. همانطور که مانا الکتریک در وب سایت خود توضیح می دهد: تراباکس یک تاسیسات کاملاً خودکار است که قادر به تولید پنل های خورشیدی با استفاده از ماسه و برق به عنوان مواد اولیه است.

این گیاهان کوچک را می توان در ظروف قرار داد و جابجا کرد ، بدین معنی که می توان آنها را به نقاط دورافتاده در بیابان منتقل کرد ، جایی که می توانند صفحات خورشیدی مورد نیاز برای تولید انرژی خورشیدی پاک را تولید کنند.

این محصول انقلابی علاوه بر کمک به مقابله با تغییرات آب و هوایی ، می تواند به کاهش وابستگی اپراتورهای انرژی تجدیدپذیر به چین ، که اغلب در سراسر جهان پنل های خورشیدی فتوولتائیک تولید می کند ، کمک کند.

بیشتر بخوانید  تقلای انگلیسی! | دست و پا زدن اینترنشنال برای القای سیاست روباه پیر + تصاویر

مانا الکتریک می گوید که فناوری خود را در سال 2022 آزمایش می کند و همچنین در حال توسعه نسخه خود از Trabax for the Moon است که برای تبدیل خاک ماه به نام regolith به سیلیکون با خلوص بالا طراحی شده است. از نظر تئوری ، این دستگاه می تواند سالانه یک مگاوات پنل خورشیدی تولید کند. فرآیند تولید این صفحات خورشیدی همچنین اکسیژن را به عنوان یک محصول جانبی آزاد می کند که فضانوردان می توانند از آن برای تنفس در فضا استفاده کنند.

Trabox برای فضای سبک تر Mana Electric طراحی شده است تا بتوان آن را به راحتی به فضا منتقل کرد.

با توجه به اینکه ماموریت های ناسا در Artemis و Lunar Gate برای ایجاد حضور پایدار انسان در ماه از سال 2024 برنامه ریزی شده است ، فناوری Trabax می تواند به حضور پایدار در نزدیکترین همسایه آسمانی ما کمک کند.

به گفته شرکت فناوری خورشیدی آلمان Desertec ، پوشاندن قسمت کوچکی از صحرای صحرا با پنل های خورشیدی می تواند انرژی کافی برای کل کره زمین را تأمین کند. بنابراین ممکن است ایجاد میدان های بزرگ خورشیدی بر روی ماه عواقبی داشته باشد.

اگر برنامه های ناسا و شرکت هایی مانند مانا الکتریک موفقیت آمیز باشد ، ماه با ظرفیت انرژی زیاد می تواند به عنوان سکوی پرتاب بشریت برای آمادگی برای تمدن فضایی عمل کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید