بررسی پرونده طلای ونزوئلا در دادگاه عالی انگلیس



به گزارش رویترز ، در تلاش برای خنثی کردن تلاش کاراکاس برای بازپس گیری ذخایر 1 میلیارد دلاری طلا در لندن ، دولت انگلیس حمایت خود از خوان گویدو ، رهبر مخالف ونزوئلا را دوباره تأیید کرد.

وکلای نیکولاس مادورو و گیدو امروز در آخرین دور از اختلافات حقوقی در مورد توزیع 15 درصد از ذخایر ارزی ونزوئلا در دادگاه عالی انگلیس حاضر می شوند. تیم حقوقی بانک مرکزی ونزوئلا گفت که فروش طلا برای مبارزه با اپیدمی علیه تاج و بهبود سلامت کشور استفاده می شود.

علی رغم مطالبات کاراکاس و پس از آنکه لندن گویدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خواند ، بانک انگلیس مانع آزادسازی این ذخایر شد. تیم گیدو از دادگاه های انگلیس خواسته است تعیین کنند کدام حزب ونزوئلا قدرت نمایندگی بانک مرکزی و دریافت ذخایر طلا را دارد.

سال گذشته ، دادگاه عالی انگلیس حکم کرد که خوان گیدو ، رهبر مخالف ، رئیس جمهور ونزوئلا و صاحب ذخیره بود. پس از صدور این حکم ، سوروس زایوالا ، وکیل بانک مرکزی ونزوئلا ، به رای دادگاه اعتراض کرد.

بانک انگلیس پس از بانک مرکزی آمریکا دومین دارنده بزرگ طلا در جهان است و حدود 250 میلیارد دلار طلا متعلق به کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا دارد.

در تاریخ 24 ژانویه 2019 ، خوان گویدو پس از اعلام مجدد نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیکولاس مادورو ، خود را غاصب قدرت اعلام کرد و خود را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا معرفی کرد.

انگلیس ، ایالات متحده و چندین کشور دیگر گویدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند ، اما دولت مادورو هنوز از پشتیبانی نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها تحریم ها و سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

بیشتر بخوانید  ارتقا ایمنی گردشگران مهم ترین دستور کار ستاد سفر قشم

دیدگاهتان را بنویسید