فولکس واگن بیتل جدید شاید یکی از مردانه ترین بیتل هایی باشد که تا کنون ساخته شده است. فولکس واگن بیتل GSR 2014 به سطح خاصی از بلوغ رسیده است و در نسل جدید خود می تواند برای مردان کارآمدتر از یک خودرو برای زنان باشد.
فولکس واگن بیتل GSR مدل 2014
بدون شک بیتل GSR خودروی جالبی است. شاید این جذابیت بیشتر به دلیل شباهت آن به بامبل بی در فیلم ترانسفورمرز باشد. ترکیب راه راه های زرد و مشکی او را برای تبدیل شدن به یک ربات جنگی هیجان زده تر می کند. به همین دلیل است که بسیاری از طرفداران Transformers بلافاصله Beetle GSR را با Bumblebee مقایسه می کنند.
Beetle GSR از سال 2014 در واقع یادبود Beetle GSR از سال 1970 است. مدل باگ مشکی و زرد که فقط 3500 عدد از آن ساخته شد. GSR به معنای عنوان آلمانی Gelb Schwarzer Renner است که به معنای “دونده سیاه و زرد” است. این مدل قدیمی دارای موتور 1600 سی سی با 50 اسب بخار قدرت و لاستیک های پهن تر از باگ های معمولی بود. بیتل GSR 2014 نیز سعی در حفظ فضای آن زمان داشت و با 3500 دستگاه ساخته شد.
ترکیب دیوانه وار مشکی و زرد تنها گزینه روی میز فولکس واگن بیتل GSR 2014 نیست، در این مدل از توربوشارژرهای فولکس واگن در موتور 2 لیتری EA888 استفاده شده است که باعث می شود این موتور چهار سیلندر قدرتی بیش از 10 اسب بخار تولید کند. مدل قبلی 210 اسب بخار است. این در حالی است که گشتاور خروجی روی 280.6 نیوتن متر باقی می ماند.
خودروی آزمایش شده از یک گیربکس 5 سرعته دستی استاندارد استفاده می کند، در حالی که GSR می تواند از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک فولکس واگن DSG به عنوان یک آپشن استفاده کند.
وقتی Beetle GSR R-Line را بررسی کردیم، لحظات زیادی با این حشره فراموش نشدنی بود. مانند سایر باگ های توربوشارژ، این خودرو با قیمتی در حدود 30 هزار دلار دارای ویژگی هایی مانند صندلی های چرمی، فرمان، سانروف، چراغ های جلو زنون و ورود و استارت بدون کلید است. در بالای صفحه کنترل یک چرخ دستی قرار دارد که دمای موتور و روغن توربوشارژر را نشان می دهد و یک تایمر برای ثبت شتاب. چرخهای 19 اینچی بیتل GSR با لاستیکهای Continental-ProContact 232/40 Continental عرضه میشوند که برای تمام فصول مناسب هستند. نتیجه استفاده از چنین تجهیزاتی یک سوسک سریع با نشانه های GTI دوست داشتنی است.
GSR در شتاب 0.4 ثانیه سریعتر از نسخه آمریکایی GTI است و همچنین در تست یک چهارم مایل از آن پیشی می گیرد. البته در نظر داشته باشید که GSR حدود 45 کیلوگرم از GTI سنگین تر است. با فشار 27 psi در توربوشارژر می توان گفت که این سوسک در حال پرواز است. در مدل های بیتل و جت از موتورهای پیشرفته تر فولکس واگن استفاده شده است، اما امسال فولکس واگن برای استفاده در GTI تا نسل هفتم این خودرو منتظر ماند. در ادامه خلاصه ای از بررسی های فولکس واگن بیتل GSR 2014 آمده است.
مشخصات فنی:
نوع ماشین: موتور جلو دیفرانسیل جلو 4 سرنشین هاچ بک 3 در.
قیمت مدل تست: 30,850 دلار (قیمت پایه: 30,815 دلار)
نوع موتور DOHC 16 سوپاپ خطی-4، بدنه و سطح آلومینیومی، سوخت تزریق مستقیم.
ظرفیت: 1984، سسی.
قدرت: 210 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه.
گشتاور: 280/6 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه.
انتقال: 6 دنده دستی.
ابعاد:
فاصله بین دو محور: 2/54 متر.
طول دستگاه: 4/28 متر.
عرض: 1/81 متر.
ارتفاع: 1/49 متر.
وزن مجموع: 1435 کیلوگرم
تست های سرعت:
از صفر تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه
از صفر تا 160/9 کیلومتر در ساعت: 16/1 ثانیه
از صفر تا 1193 کیلومتر در ساعت: 25/7 ثانیه.
شروع به حرکت بین 8 تا 96.6 کیلومتر در ساعت: 6/7 ثانیه
عبور از یک چهارم مایل: 14.8 ثانیه با سرعت 154.5 کیلومتر در ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت های قانونی): 204/39 کیلومتر در ساعت.
فاصله ترمز در 112.6 کیلومتر در ساعت: 50/29 متر.
مصرف سوخت:
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تخمین می زند: 11.2 لیتر در شهر و 84.7 لیتر در بزرگراه در هر 100 کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: 9.9 لیتر در 100 کیلومتر.
پدال