بررسی علل گرفتگی های اخیر در کمیته پارلمان طبق قانون 90 – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



علی هزریان ، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با گزارشگر بیشتر وی با اشاره به جلسه کمیسیون امشب (دوشنبه ، 12 ژوئیه) با حضور وزیر نیرو ، نمایندگان مجلس و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور ، گفت: این جلسه پس از شکایت از طرف ماده 90 مردم و بخش خصوصی را بیان و کاوش کرد.

نمایندگان مجلس تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفتند: مصوبات کاهش ساعت کار. براساس سازمان آب و هواشناسی و هواشناسی و برنامه ریزی ، مدیریت مصرف و اقدامات پیش بینی شده توسط وزارتخانه ، مصوبات برنامه ششم (بند 48 ماده 48 قانون برنامه) و فاصله بین اقدامات وزارت و سطح به دست آمده ، پیشنهاد خصوصی راه حل های بخش برای حل مشکل وقفه ها و پرداخت بخشی از بدهی های دولت ، به تعویق انداختن وام های ارزی به سرمایه گذاران برای تعیین وظیفه بازپرداخت رفع موانع بانکی و نیاز به توجه به حفاظت از انرژی های تجدید پذیر.

وی ادامه داد: وزیر نیرو همچنین گزارشی از کار این وزارتخانه در طول 8 سال حکومت آقای روحانی و نحوه تعامل با بخش خصوصی و مدیریت مصرف ، کدها و کل مصرف برق در کشور ارائه داد ، اقدامات مشترک برای متوقف کردن صنایع بزرگ طی دو هفته آینده. “

هزریان گفت: در این جلسه نمایندگان تولیدکنندگان برق از بخش خصوصی 16 موضوع را مطرح کردند و تأکید کردند که در صورت رفع موانع موجود می توانند با 400 مگاوات برق در روز وارد مدار شوند.

بیشتر بخوانید  نصف برتری تراکتور بر سایپا - آذربایجان شرقی - خبر تسنیم

وی گفت: بخش خصوصی در مواردی از جمله نیاز به تشکیل جلسه مشترک با سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای حل مسئله پرداخت بدهی این وزارتخانه به بخش خصوصی (با استفاده از ظرفیت ماده 6 ماده قانون حمایت از صنعت برق) و جلوگیری از انباشت بدهی آنها به مقررات فروش برق به منظور استخراج ارزهای رمزپایه و صادرات برق ، ارز و تأمین بخشی از بدهی های خود به بخش خصوصی و همچنین عدم رعایت قرارداد با سرمایه گذاران استناد می کنند.

سخنگوی کمیته پارلمانی قانون 90 گفت: سرانجام تصمیم بر این شد که وزارت نیرو به سوالات و س questionsالات مطرح شده در کمیته ، به ویژه دلایل کسوف اخیر ، کتباً پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید