بررسی ایجاد کریدور حمل و نقل و تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا



معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور دیپلماسی اقتصادی که برای شرکت در کنفرانس بین المللی “آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقه ای ، فرصت ها و چالش ها” به ازبکستان سفر می کند ، عصر امروز در این اجلاس سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا ، سید رسول مهاجر با اشاره به بسیاری از ویژگی های فرهنگی و تمدنی منطقه که منجر به وحدت تاریخی بین ملت ها شده است ، اظهار داشت: خواسته های دنیای مدرن به طور کلی از نظر سیاسی ، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی نیاز به این میراث ارزشمند دارد. سطح. “- برای بازآفرینی بشریت.

مهاجر با تأکید بر تجارت بین منطقه ای و گسترش حمل و نقل و توسعه زیرساخت های حمل و نقل به عنوان عناصر توسعه روابط بین کشورهای منطقه ، برخی از مزایای جمهوری اسلامی ایران در اتصال دو منطقه آسیای مرکزی و جنوبی را برجسته کرد. .

وی در سخنرانی خود اقدامات جمهوری اسلامی ایران را اینگونه تشریح کرد:

– همکاری با کشورهای محصور در خشکی و ترانزیت منطقه مانند پاکستان و ترکیه در قالب راهروهای حمل و نقل اکو

– تقویت حمل و نقل و تجهیزات منطقه ای چند جانبه در بنادر چابهار و بندرعباس در جنوب و امیرآباد و دریای خزر در دریای خزر

– طراحی و اجرای پروژه های راه آهن ملی و فراملی با کشورهای همسایه ، از جمله پروژه خواف-هرات ، که در آینده به مزار شریف مرتبط خواهد شد

– کشورهای آسیای میانه را با شبکه ریلی ایران و از طریق آن با مقاصد منطقه ای و جهانی متصل خواهد کرد

بیشتر بخوانید  این گروه منتظر افزایش ۲۰ درصدی حقوق باشند+ زمان واریز رقم جدید حقوق

– بررسی جدی توافق نامه های همکاری بین بنادر مهم مانند چابهار با سایر بنادر مهم اقیانوس هند و بنادر کشورهای خلیج فارس جنوبی

– پیگیری جدی عملیات کریدورهای شمال – جنوب ، تراکیه ، خلیج فارس – دریای سیاه و همچنین راه آهن رشت – آستارا – آذربایجان و راه آهن شلمچه – بصره

– ایجاد یک کریدور حمل و نقل و تجارت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای تسهیل تجارت ما بین 5 کشور اتحادیه و ایران در چارچوب قرارداد تجارت آزاد را در نظر بگیرید.

کنفرانس یک روزه “آسیای میانه و جنوب آسیا: انسجام منطقه ای ، فرصت ها و چالش ها” به ابتکار شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان و با حضور مقامات 44 کشور و 30 سازمان بین المللی در تاشکند برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید