مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برداشتن نیروهای آمریکایی از منطقه در اولویت های بایدن نیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا ، کارشناس خاورمیانه در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: علی رغم پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، حداقل تا دو ماه آینده تغییری در محل استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه ایجاد نمی شود “

وی افزود: اخیراً تعدادی از نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه وارد عراق شده اند که این نشان می دهد تصمیم گیرندگان نظامی و امنیتی قصد ندارند نیروهای خود را از عراق خارج کنند.

وی گفت: “در ماه های اخیر ، ایالات متحده تمام نیروهای نظامی خود را در عراق در پایگاه های ال تاج و عین السد بسیج کرده است و استقرار دفاع پاتریوت در این دو پایگاه نشان می دهد که ایالات متحده آمادگی همکاری را دارد.” گفت نیروهای نظامی از عراق خارج نمی شوند.

وی گفت: در مقابل تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق ، نیروهای جبهه مقاومت عملیات خود را در این زمینه شدت بخشیده اند و بر اساس مصوبه پارلمان در مورد خروج نیروهای خارجی از کشور

وی افزود: علیرغم تعهدات خود ، ایالات متحده هنوز نیروهای خود را از عراق خارج نکرده است و به همین دلیل برخی از فرماندهان جبهه مقاومت از جمله شیخ قیس الحزالی اعلام کردند که آتش بس برقرار شده توسط گروه های مقاومت پایان یافته و آنها عملیات علیه نیروهای خارجی پایان یافت. “این دوباره آغاز می شود زیرا دو شرط آتش بس بر اساس تسلط عراق در حریم هوایی و عقب نشینی نیروها تأمین نشده است.

این کارشناس خاورمیانه گفت: نیروهای آمریکایی باید طبق مصوبه پارلمان از عراق خارج شوند ، زیرا دولت و نیروهای مسلح به اندازه کافی قادر به محافظت از امنیت خود در برابر تروریسم تکفیر و نیروهای احتمالی مهاجم هستند.

بیشتر بخوانید  فروش ویژه فیدلیتی با قیمت قطعی آغاز شد+ جدول

وی افزود: ایالات متحده به بهانه های مختلف تلاش می کند تا حضور خود را در عراق حفظ کند و مردم عراق و جریان های جبهه مقاومت نسبت به ادامه این تجاوز بی تفاوت نخواهند ماند.

این کارشناس خاورمیانه در پایان گفت: “با توجه به اولویت های ایالات متحده در مسائل داخلی ، از جمله مبارزه با تاج و مشکلات اقتصادی آن ، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه برای اولویت بایدن نیست. البته فرماندهان نظامی پنتاگون نیز از ترک حمایت می کنند. منطقه. “

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *