برداشتن توده عجیب 23 کیلوگرمی پس از 24 سال از معده یک بیمار جوان در یزد


دکتر محسن دهقان جراح و فوق تخصص داخلی بیمارستان شهید رحمان یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص این عمل جراحی که شب گذشته در بیمارستان شهید رحمون یزد انجام شد و پس از مراجعه بیمار 29 ساله زاهدانی به بیمارستان مشخص شد. پس از معاینات پزشکی، توده عظیمی در بدن او نشست.

وی افزود: همراهان بیمار گفتند که از پنج سالگی از وجود توده در معده امان الله مطلع بوده اند اما اندازه آن را نمی دانستند و به دلیل فقر مالی و عدم دسترسی تا کنون عمل نکرده بودند. دکتر متخصص


کاهش وزن 23 کیلوگرمی بعد از 24 سال به دلیل تعهد کادر درمان

دهقان گفت: پس از اولین ویزیت بیمار متوجه بزرگی توده شکمی شدم و قرار شد وی را عمل کنم، به همین منظور با کمک دو جراح ماهر وارد سالن عمل شدیم و پس از بیهوشی عمل را آغاز کردیم. بیمار.

این جراح یزدی با بیان اینکه در زمان عمل فکر نمی کردم وزن این توده بیشتر از 23 کیلوگرم باشد، تصریح کرد: در حین عمل با مشکلات زیادی مواجه شدیم، زیرا جرم بسیار نزدیک به عروق داخلی بود و احتمال آسیب به شناورها این عملیات دو ساعت و 15 دقیقه به طول انجامید.

این بیمار جوان زاهدانی که از پنج سالگی دچار توده معده شده بود پس از 24 سال زندگی با تلاش همسایه مهربانش که موفق به جمع آوری کمک های مردمی برایش شده بود راهی بیمارستان یزد شد و اکنون پس از عمل جراحی و برداشتن دسته جمعی وی در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری است و وضعیت وی پایدار است و طبق نظر پزشک به زودی به بخش منتقل و تا دو روز دیگر ترخیص خواهد شد.

بیشتر بخوانید  شماره پیامک درخواست وام یک میلیونی کرونا ( جدید ) اعلام شد


دیدگاهتان را بنویسید