برخی تلاش می کنند انتخابات پارلمانی در عراق را به تعویق بیندازند – اخبار مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش سومریه نیوز ، اسماعیل الهدیدی ، مشاور رئیس جمهور عراق ، در مورد انتخابات پارلمانی این کشور صحبت کرد. وی گفت: “برخی در تلاشند انتخابات عراق را به تأخیر بیندازند.”

براساس این گزارش ، این مقام عراقی گفت برخی از گروه های سیاسی عراقی خواهان به تعویق انداختن انتخابات در عراق هستند. برهم صالح معتقد است که انتخابات بسیار مهم است و بنابراین بر لزوم برگزاری به موقع آن اصرار می ورزد.

پیش از این ، دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در 6 ژوئن برگزار می شود. با این حال ، مقامات عراقی مهلت انتخابات 10 اکتبر (18 مهر) را به تعویق انداختند.

اگرچه گزارش های ضد و نقیضی درباره احتمال به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی عراق منتشر شده است ، اما تاکنون هیچ خبر رسمی در این مورد شنیده نشده است. گمانه زنی های روزافزون در مورد به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی در آینده واکنش های شدیدی را در صحنه سیاسی عراق برانگیخته است.

بسیاری از چهره های سیاسی عراق واکنش نشان داده و گفته اند که تحت هیچ شرایطی انتخابات را به تعویق نمی اندازند. در همین رابطه ، شیخ عبد الامیر الطیبان ، نماینده پارلمان عراق گفت: “هرگونه تأخیر در برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان در عراق کودتایی بر خلاف خواست مردم در این کشور است.”

وی همچنین گفت که برخی از گروه های دارای نفوذ در ساختار دولت تمایل دارند که برای مدت طولانی تری در موقعیت های تصمیم گیری کشور باشند. به همین دلیل آنها تلاش می کنند انتخابات را به تعویق بیندازند.

بیشتر بخوانید  هوای بسیاری از مناطق کشور آلوده است | هشدار کارشناس هواشناسی به مردم + ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید