برخی باورهای غلط در مورد نوشیدن آب سرد


بسیاری از باورهای غلط در مورد نوشیدن آب سرد بعد از غذا در بین مردم رایج است. امروز می خواهیم به این باورها بپردازیم، باورهایی مانند سرطان زا بودن آب یا اینکه بگوییم نوشیدن آب سرد بعد از غذا می تواند به هضم غذا کمک کند.

اگر قبلاً میگرن یا سردرد داشته اید، توصیه می شود آب با دمای اتاق بنوشید.

آب سرد بنوشید

برخی باورهای غلط در مورد نوشیدن آب سرد

مصرف روزانه آب
اگر دوست دارید بعد از غذا یک لیوان آب سرد بنوشید، آن را جزئی از آب مصرفی روزانه خود قرار دهید. طبق گفته کلینیک مایو، بیشتر بزرگسالان باید هشت تا نه لیوان آب در روز بنوشند.

اساساً با فرض اینکه 20 درصد آب مورد نیاز شما از آب غذا تامین می شود، این مقدار بیش از دو لیتر است. اگر به آب میوه یا نوشیدنی های غیر از آب علاقه دارید، این مقدار را به 9 تا 13 فنجان در روز افزایش دهید. نوشیدنی های کافئین دار را حذف کنید زیرا باعث کم آبی بدن می شوند.

آب سرد بنوشید

آب و هضم
یکی از این باورهای غلط این است که آب سرد می تواند روغن پخت و پز را در یک پوسته سخت در دستگاه گوارش شما جامد کند. هیچ مبنای علمی ندارد. کلینیک مایو و دانشگاه کلمبیا تایید می کنند که این باور نادرست است.

از طرف دیگر، نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا معمولا به هضم غذا کمک می کند. آب و سایر مایعات به تجزیه غذاهای جامد کمک می کنند. اگر می خواهید هضم را تقویت کنید، سوپ ها و سایر غذاهای آبکی مانند سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره بیماری خطرناک پوست پسوریازیس (عارضه پوستی صدف)

آب را خنک کنید تا دمای بدنتان پایین بیاید
به گفته دانشگاه کلمبیا، نوشیدن آب سرد در برخی نقاط به بدن کمک می کند. اگر ورزش می کنید، ممکن است نیاز شدیدی به خنک شدن برای خنک شدن داشته باشید. نوشیدن به شما کمک زیادی می کند.

آب سرد بنوشید

هنگامی که دمای بدن از 98.6 درجه فارنهایت بالاتر می رود، بدن عرق می کند تا دما را به حالت عادی بازگرداند. نوشیدن آب 41 درجه فارنهایت به تنظیم دمای بدن کمک می کند و احتمال کم آبی بدن را کاهش می دهد. اگر آب سرد در دسترس نیست، نوشیدن آب گرم بهتر از هیچ است.

آب سرد و سردرد
اگر قبلاً میگرن یا سردرد داشته اید، توصیه می شود آب با دمای اتاق بنوشید. یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که نوشیدن آب یخ با نی باعث سردرد در زنان می شود، به ویژه آنهایی که در آن سال علائم سردرد داشتند.

اگر مستعد ابتلا به میگرن هستید، بهتر است آب گرم تری بنوشید.


دیدگاهتان را بنویسید