برخی از محکومان ناآرامی های نوامبر 1998 مشمول بخشودگی قانونی می شوند – مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته مرکز رسانه های قضایی ، قبلا همچنین در موارد مختلف از جمله نیمه شعبان امسال به درخواست رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری 100 محکوم امنیتی ، از جمله برخی از محکومان در حوادث نوامبر 1998 ، مورد بخشش قرار گرفتند. در سال 1399 ، با اعلامیه و لیستی که توسط دادگستری به 15300 نفر از محکومان مشمول بخشودگی ارائه شده است مقام معظم رهبری آنها دریافتند که این درصد در مقایسه با سال 1998 86 درصد افزایش یافته و در مقایسه با 1997 ، دوره قبل از دوره تحول ، 418 درصد افزایش یافته است.

طبق دستور رئیس قدرت قوه قضائیه این روند را در دوره جدید دولت و با تحقیقات دقیق و تخصص تعداد بیشتری از محکومان امنیتی ، به ویژه محکومان در نوامبر 1998 ، ادامه خواهد داد. پیوست ها او از قانون لذت خواهد برد.

گزارشی از سوی مرکز رسانه ای قوه قضاییه نشان می دهد که سازوکار آزادی مشروط و عفو برای متهمانی که حکم آنها هنوز در جریان است. من نبودم این مورد نیست ، بنابراین آنها یا باید تجربه جدیدی را تجربه کنند یا در شرایط دیگر قابل عفو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای صبح روز یکشنبه 23 آگوست 1400 و همچنین با خانواده های محکومین اغتشاشات نوامبر 1998 با تعدادی از افراد در محل کار خود دیدار و گفتگو کرد.

در پایان این جلسات رئیس قوه قضائیه با غلامحسین اسماعیلی رئیس نهاد ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد. القاصی مأموریت دادستانی در تهران او پرونده را داد افرادی که در شورش های نوامبر 1998 دستگیر شدند و بازبینی افراد مشروط یا بخشش ، بخشش یا بخشش. آزادی بودن.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس تعطیل است سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید