برخی از استانداران استان مرکزی با اجرای طرح هادی در روستاها مخالف هستند – خبر مرکزی – اخبار استانها تسنیم


گزارش آژانس تسنیم از جانب اراک ، سید علی آقازاده ظهر امروز در کارگروه زیرساخت ها و برنامه ریزی شهری استان مرکزی با اشاره به ایجاد مجتمع های گردشگری و تفریحی اظهار داشت: هدف از ایجاد مجتمع های گردشگری و اوقات فراغت ایجاد زیرساخت هایی است که در بهبود اوضاع اقتصادی مثر باشد. استان با ایجاد شغل در زمینه گردشگری ابتدا باید زیرساخت هایی از جمله آب ، برق و گاز فراهم شود.

وی افزود: برای ایجاد مجتمع های تفریحی و گردشگری در استان باید بخش خصوصی مورد توجه و حمایت قرار گیرد ، بنابراین باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دولت در زمینه توسعه و توسعه زیرساخت های روستایی اجرای طرح مدیریت روستایی است که در کاهش مهاجرت به شهرها موثر است.

آگازاده با اشاره به اینکه طرح جامع مناطق روستایی اصلاح و ساماندهی ساختار موجود و استفاده صحیح از اراضی با کارکردهای مختلف از جمله کشاورزی ، مسکن ، تولید و … است ، اظهار داشت: تعدادی از فرمانداران با اجرای طرح جامع مخالفت کردند در روستاهایی که باید دلیل آنها باشد باید روشن باشد ، زیرا ما نباید مانع توسعه روستاها با اختلاف سلیقه شویم.

“مهدی زندیهواکیلی” ، معاون هماهنگی امور عمرانی مدیر کل در این کارگروه با اشاره به مصوبات کارگروه گفت: در این جلسه 17 موضوع مطرح شد که برخی از آنها مربوط به مصوبات خدمات ساختمانی ، رفاهی ، گردشگری ، واحدهای صنعتی بود. این استان بود و اکثر آنها موافق بودند.

بیشتر بخوانید  کدام کشورهای اروپایی با تحریم پوتین مخالفند؟

وی افزود: در مورد دو نیروگاه خورشیدی بحث شده و یکی از نیروگاه ها برای اولین بار مطرح شده و مجوز آن تأیید شده است ، بنابراین بلوک بزرگ نیروگاه خورشیدی در محله ها است که پس از تصویب برنامه عملیاتی آن “

معاون هماهنگی عمرانی مدیر کل ادامه داد: با توجه به اینکه این نیروگاه خورشیدی یکی از صفحات خورشیدی در استان است ، امیدواریم که این نیروگاه برق داشته باشد ، بنابراین تعداد زیادی از مجتمع های خورشیدی مجوز گرفته اند اما به تصویب نرسیده اند برنامه امروز

زندی وکیلی با اشاره به طرح جامع این روستا گفت: با توجه به اینکه طرح جامع روستاهای واقع در شهرها باید توسط کارگروه زیرساخت به تصویب برسد ، دو طرح از جمله روستای حجی آباد و سه طرح مورد بررسی قرار گرفت. روستاهای شهر آستانه. و سرانجام جلسه دیگری برنامه ریزی شد. “و از مشکلات تصمیمات و نتایج کارگروه مطلع شوید.

وی تصریح کرد: مراعات ساخت و سازهای واقع در منطقه مشاهده شده و مقرر شده است که شهرداری اراک باید بر هرگونه ساخت و ساز در منطقه نظارت جدی داشته و به مفاد قانونی و اصول ساخت و سازهایی که جهاد هماهنگی کشاورزی و شهرداری اراک ، ساخت گلخانه ها و تاسیسات جانبی در بخش کشاورزی باید مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گیرد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار ادامه داد: احداث گلخانه نیازی به مجوز از شهرداری ندارد و سازمان مهندسی کشاورزی باید اقدامی انجام دهد اما شهرداری باید نظارت کند تا مردم در ساخت غیرقانونی گلخانه ها در شهرها “

بیشتر بخوانید  تنهایی و کلافگی زلنسکی در نشست ناتو پربازدید شد+ تصاویر

زندیه وکیلی گفت: در زمینه ایجاد مجتمع های گردشگری در اراضی نظم آباد ورودی این روستا از زمین های کشاورزی بارانی تغذیه می شود و افراد به دنبال فعالیت اقتصادی از این اراضی هستند اما در حقیقت باید اقدامات کارشناسی انجام شود استفاده از این زمین ها را تعیین کنید.

انتهای پیام / 713 / ی

دیدگاهتان را بنویسید