برجام سود بادآورده ای برای ایران به همراه دارد


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بنیاد محافظه کار دفاع از دموکراسی ها که از مخالفان جدی احیای برجام است، مدعی است اجرای برجام تا سال 2030 مجموعا یک تریلیون دلار درآمد برای ایران به همراه خواهد داشت.

به گزارش عصر ایران، شبکه خبری محافظه کار آمریکایی «فاکس» با انتشار گزارشی در سایت خود نوشت: توافق هسته ای ایران دستاورد بزرگی برای تهران به همراه خواهد داشت.

فاکس نیوز ادامه داد: در حالی که ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال بررسی جزئیات نهایی توافق برای احیای برجام با ایران هستند، پیش‌بینی به‌روز نشان می‌دهد که این طرح در صورت اجرایی شدن، جریان‌های درآمدی هنگفتی را برای تهران به همراه خواهد داشت.

گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) تخمین می زند که بر اساس طرح فعلی برای احیای برجام، ایران به درآمد بادآورده 274 میلیارد دلاری در سال اول توافق و بیش از یک تریلیون دلار تا سال 2030 دسترسی خواهد داشت. . .

فاکس نیوز با استناد به گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها نوشت: احیای برجام امکان دسترسی به 141 میلیارد دلار از دارایی های خارجی بلوکه شده ایران را در سال اول اجرا فراهم می کند.

همچنین صادرات نفتی و غیرنقطه‌ای ایران در سال اول اجرای برجام 121 میلیارد دلار خواهد بود و با اجرای برجام، ایران 12 میلیارد دلار در هزینه واردات صرفه‌جویی خواهد کرد. کاهش هزینه های تجارت به منظور دور زدن تحریم ها) که مجموع این 3 مورد خواهد بود. این رقم 274 میلیارد دلار درآمد برای دولت ایران در سال اول اجرای برجام به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی میزان جمعیت سالمند ایران در ۵۰ سال آینده / سن بازنشستگی تغییر می‌کند؟ -

بنیاد دفاع از دموکراسی ها، یکی از مخالفان جدی احیای برجام، در ادامه مدعی شد که تا سال 2030، اجرای برجام مجموعا یک تریلیون دلار درآمد برای ایران به همراه خواهد داشت.

مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی FDD در بیانیه‌ای هشدار داد: «دولت بایدن آماده است تا تحریم‌های ضدتروریسمی را که ناقض تعهدات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره است، لغو کند.» به نظر می رسد دولت بایدن آماده است تا به شرکت های خارجی اجازه دهد با نهادهای ایرانی تجارت کنند. باید به کسب و کارهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چراغ سبز داده شود.»

بنیاد دفاع از دموکراسی ها اثرات اقتصادی برجام بر ایران را پیش بینی می کند، در حالی که بسیاری از ناظران و کارشناسان معتقدند اثرات اقتصادی برجام بر ایران بسیار کمتر از برآورد این بنیاد است.

به نظر می رسد بنیاد محافظه کار برآوردی بیش از حد سخاوتمندانه از اثرات اقتصادی برجام بر ایران ارائه کرده است تا مخالفان برجام در ایالات متحده را در مورد خطرات احیای این توافق تحریک کند.

<п>اعلامیه برجام برای ایران سودهای بادآورده به همراه دارد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید