مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برای مقابله با کرونا این میوه پاییزی را مصرف کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا ، علی اشرف رشیدی، با بیان اینکه لیموشیرین از خانواده مرکبات است، گفت: این میوه منبع غنی از آهن و مس بوده و به مقدار زیادی پیش ساز ویتامین A را در خود دارد.

وی افزود: همچنین این میوه منبع غنی ویتامین C بوده که می تواند در سم زدایی بدن و کاهش آلودگی های محیط در بدن و نیز کاهش استرس کمک کند.

این کارشناس تغذیه ویتامین C را یک ویتامین محلول در آب دانست و افزود: به همین علت بدن نمی تواند این نوع ویتامین را ذخیره کند و نیاز است که این نوع ویتامین روزانه در برنامه غذایی قرار گیرد و در فصول سرد سال لیموشیرین می تواند منبع خوبی برای تامین این نوع ویتامین باشد.

رشیدی به آنتی اکسیدان های موجود در لیموشیرین هم اشاره کرد و افزود: وجود این آنتی اکسیدان‌ها موجب کاهش التهاب در فرد شده و به تقویت سیستم ایمنی هم کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی فعلی مصرف لیموشیرین به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و خاصیت آن در تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: وجود همین آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر عفونت هم مقاوم می کند و می تواند از شدت علائم بیماری سرماخوردگی هم بکاهد و به همین خاطر توصیه می شود افراد در هنگام سرماخوردگی لیموشیرین مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها در لیموشیرین، مصرف این میوه را برای تقویت بینایی و محافظت چشم در برابر عفونت ها بسیار مفید دانست.

بیشتر بخوانید  زمان خرید نان با کارت نانوا اعلام شد

رشیدی در ادامه با اشاره به وجود پتاسیم موجود در لیموشیرین، گفت: این ماده معدنی به بدن در درمان عفونت های ادراری کمک می کند.

وی به فیبر موجود در لیموشیرین هم اشاره کرد و افزود: وجود این فیبر موجب کاهش چربی خون و کلسترول و نیز کنترل فشار خون می شود.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: به دلیل وجود همین فیبر مصرف لیموشیرین می تواند موجب کاهش یبوست شده و در درمان آن اثرگذار باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: همچنین لیموشیرین به دلیل خاصیت سم زدایی می تواند به سلامت و بهبود عملکرد کبد هم کمک کند.

این کارشناس تغذیه افزود: در مجموع لیموشیرین یکی از میوه های بسیار مفید است که مصرف آن خواص درمانی بسیاری برای بدن دارد، اما نکته مهم این است که این میوه در فصل خودش مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: میوه ها هنگامی که در فصل خودشان مصرف شوند ارزش غذایی کامل داشته و بسیار می توانند سودمند باشند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *