برای قاتل شهید رنجبر کیفرخواست صادر شده است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با گذشت دو روز از قتل سرهنگ علی اکبر رنجبر جانشین رئیس کلانتری بیذرد، رئیس قاضی فارس گفت: کیفرخواست این پرونده در شیراز از سوی مردمی تشکیل و صادر شد. دادسرای انقلاب.

هیئت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی روز یکشنبه (24 بهمن) گفت: اتهامات متهم به قتل شهید علی اکبر رنجبر، سرقت سلاح‌های سازمانی متوفی و ​​ضرب و شتم و زخمی کردن عمدی سرباز وظیفه است. به استناد قانون آیین دادرسی کیفری، پرونده صبح یکشنبه با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد.

وی با بیان اینکه با مدیریت صحیح اجازه ندادیم حواشی و جاسوسی بر روند رسیدگی به پرونده تاثیر بگذارد، گفت: رسیدگی و تکمیل دادگاه در دادسرا به صورت 24 ساعته و با فوریت و البته … دقت بالا.
وی از تعیین هر چه سریعتر دادگاه با رعایت موازین شرعی و قانونی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این محاکمه در روزهای آینده برگزار شود.
رئیس‌جمهور استان فارس همچنین افزود: در صورت عدم وجود موانع قانونی، رسیدگی علنی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، پس از درگیری منجر به قتل سرهنگ ستوان علی اکبر رنجبر در تاریخ 13 بهمن 92، متهم در کمتر از 48 ساعت دستگیر و تحویل مقام قضایی شد. تحقیقات اولیه در دادسرا و با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارسال شد.

شهادت شهید رنجبر از نیروی انتظامی شیراز موجی از محکومیت این اقدام خشن را در سطح کشور برانگیخت.
رئیس جمهور روز شنبه 18 بهمن ماه با تسلیت درد و رنج یکی از ماموران نیروی انتظامی توسط عاملان جنایت در شیراز، حمایت قانونی و قضایی از اقدامات نیروی انتظامی ضروری و ضروری است.
آیت الله رئیسی تاکید کرد: اراده مردم این است که با اشرار و کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند مقابله کنند و ما باید با آنها مقابله کنیم و از جان و ناموس مردم محافظت کنیم.
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در پیامی شهادت علی اکبر رنجبر از افسران نیروی انتظامی شیراز را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

تعداد زیادی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم اصلاح قانون استفاده از سلاح تاکید کردند. دلسوزی برای خانواده شهید رنجبر و محکومیت عامل این جنایت تنها به استان فارس محدود نشد و برخی از تجمعات نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سایر استان ها نیز اظهاراتی داشتند.
از جمله محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی در واکنش به شهادت مأموران ناجا در درگیری با اراذل و اوباش، از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست تا تغییرات لازم را انجام دهند. قانون بکارگیری سلاح برای افسران ناجا. مجلس برای بررسی خارج از دستور.
روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرگان در مجلس نیز در توییتی نوشت:
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: قانون استفاده از سلاح گرم توسط نیروی انتظامی را تغییر خواهیم داد. آنچه مسلم است قانون حمل سلاح برای پلیس و پلیس در مواقع ناامنی و حوادث باید تقویت شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قانون استفاده از سلاح های پلیسی با اراذل و اوباش خشن در قالب لایحه ای توسط ماموران انتظامی و امنیتی یا طرح مضاعف در جدی اسلامی کار در مجلس شورای در حال انجام است.
علیرضا پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اسناد و فیلم هایی که از لحظه قبل از شهادت این شهید والامقام وجود دارد، وی می توانست با حمله ناجوانمردانه این اراذل به وی شلیک کند و او را بکشد. ، اما در مقابل قلدر ناجوانمردانه با چاقو گردن این سرهنگ پلیس را برید و او را کشت.
وی گفت: باید بررسی شود که آیا پلیس مجاز به استفاده از سلاح علیه اراذل و اوباشی است که با چاقو و برچسب به مأموران حمله می کنند یا خیر.
پاک فطرت افزود: مجلس قطعا با صدور مجوز استفاده از سلاح علیه مجرمان موافق است، اما این موضوع با سایر موضوعات از جمله اعتراض یا راهپیمایی برای دفاع از حقوق خود تفاوت دارد.
وی تاکید کرد: ارتش و نیروی انتظامی و همه کسانی که در عرصه امنیت جامعه و کشور تلاش می کنند باید حق استفاده از سلاح علیه مجرمان و اراذل و اوباش را داشته باشند تا دستگاه قضایی این افراد را محاکمه نکند و اگر این دادگاه در موارد خاص این کار را در ملاء عام انجام می دهند زیرا اقتدار پلیس باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید  برخورد خودرو با دونده در گذرگاه عابر پیاده + فیلم

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نامه ای به رئیس قاضی استان فارس در پی شهادت علی اکبر رنجبر افسر نیروی انتظامی شهرستان بیدزرد شیراز و دستگیری قاضی عالی رتبه متهم، بر تسریع در دادگاه تاکید کرد.
در نامه مرتضوی مقدم آمده است: حادثه دلخراش و جنایت هولناکی که منجر به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی شد، دل همگان را مجروح کرد و درخواست مردم را برای برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه تشویق کرد.

روستای بیدزرد در 2 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید