برای عبور از قله پنجم تاج ، چاره ای جز افزایش انطباق با پروتکل های بهداشتی در کشور نداریم



ایسنا / سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت گفت: “ما روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته ایم و برای عبور از قله پنجم تاج چاره ای نداریم جز افزایش انطباق با پروتکل های بهداشتی در تمام استان های کشور ، حتی در استانهایی که واکسن زده اند. تزریق در سطح بالا. ”

به گزارش ایسنا ، دکتر نمکی با آرزوی سلامتی برای روسای دانشگاه های علوم پزشکی زابل و بندرعباس که در 12 ژوئیه در جلسه مرکز کنترل و کنترل ویروس کرونا در زابل با تاج مریض شد ، گفت: ارشد من در تاریخچه بیماری عروق کرونر قلب و همچنین بیماری قهرمانان در زمینه تاج گذاری از دست داده ام.

وی ادامه داد: با کمی توجه و گوش دادن به توصیه ها ، مشکلات زیادی وجود نداشت.

وی بابیان اینکه مردم در این دوره بسیار محبت ورزیده بودند ادامه داد: تجار ما در اوج کمبود فروشگاه های خود را تعطیل کردند و به درخواست ما عمل کردند اما ما ضمن رعایت و نظم دادن به فواصل ، فضا را مدیریت نکردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: من موضع خود در مورد سفر با نوروز را اعلام کردم و همه می دانند که من به شدت مخالفت خود را در این زمینه ابراز کردم ، یعنی وقتی روزانه 12 اتوبوس فقط از استان گلستان به زابل می آیند ، حتی در حین پیک عروق کرونر ما در این استان وجود دارد ، روشن است که ما در این منطقه به نوعی به ویروس مبتلا می شویم که غیرمنتظره نبود.

دکتر نمکی افزود: “دور از انتظار نیست که ما میز انتخابات شورای شهر و روستا را برگزار کنیم و چنین مهمانی هایی را ترتیب دهیم و آنچه را که برای رفتار دیگران مانند عروسی و عزاداری با جمعیت زیاد اتفاق افتاده است ، جلب کنیم. پایان ما است دارند. “ما داریم درو می کنیم.

بیشتر بخوانید  ۱۰۰ هزار دلار بیاورید تا اقامت بگیرید

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه همکاران ما در سیستم بهداشت هزینه برخی کاستی ها و عدم نظارت بر پروتکل ها را می پردازند و امروز در سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور به ویروس هند آلوده ایم و در بعضی نقاط از گونه های دیگر. “

دکتر نمکی تصمیم برای تسریع در عبور از تاج پنجم کشور را افزایش رعایت پروتکل به عنوان موثرترین مرحله در همه استانها دانست و افزود: حتی در استانهایی که واکسیناسیون در سطح بالایی انجام می شود ، پروتکل ها باید از نظر اجتماعی رعایت شوند و افراد تحصیل کرده اند آن را در دستور کار قرار دهید و دستورالعمل ها را جدی بگیرید.

وی افزود: من از استاندار و فرمانداران می خواهم که افزایش رعایت پروتکل ها را به عنوان فعالیت اصلی خود جدی بگیرند.

وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش کلینیک های سرپایی به عنوان بزرگترین عامل جلوگیری از هجوم بیماران به بیمارستان ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر جدی بودن اجرای برنامه شهید سلیمانی در تشخیص بیماری و ایجاد آزمایشات تشخیصی در همکاری با بسیج به عنوان یک کل در کشور تأکید کرد.

وزیر بهداشت درمان سرپایی یا بستری موقت با داروهای ضد ویروس را بزرگترین فیلتر برای جلوگیری از ازدحام بیماران در بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: اگر این کار را با پیک چهارم با ویروس انگلیس انجام ندهیم ، باید 150 هزار تخت اضافه کنیم. ، تخت های اضافی. “ما از موجود استفاده کردیم.

دکتر نمکی گفت: “شما نیاز به ایجاد کلینیک های سرپایی و بستری های موقت در بیمارستان با درمان ضد ویروسی دارید ، حتی در ضحاک و هیرمند و مکان های دیگر که حداقل زیرساخت ها را در سیستان دارند ، در غیر این صورت تحت بار درمان گسترده و بستری شدن در بیمارستان خواهید بود.”

بیشتر بخوانید  ​واریز سورپرایز جدید رئیسی به حساب مردم

وی ادامه داد: نیازهای کارگری در استان های سیستان و بلوچستان دو ماه کاهش می یابد.

دکتر نمکی به معاون وزیر بهداشت دستور داد که برای پایدار بودن ، در ماه آگوست در بخشهای ویژه تخصص های مورد نیاز منطقه سیستان ، به ویژه فوق ریه ، را وارد کند.

دکتر نمکی گفت که برای نگهداری واکسن در پنج نقطه سیستان ، در مورد عرضه سردخانه ها بحث شده و یک کامیون واکسن در اسرع وقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زابل قرار می گیرد.

وی به معاون وزیر بهداشت دستور داد علاوه بر تهیه MRI و CT اسکن برای تخلیه و هیرمند در موجودی CT ، دستگاه PCR جدیدی را برای دانشگاه علوم پزشکی زابل تهیه کند.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به کارگران پیمانی و پزشکان ، دانشگاه باید طرحی برای صدور مجوز ارسال کند.

دکتر نمکی گفت: “هزینه های درمان بیماران کرونر در سراسر استان رایگان خواهد بود و هیچ کس در استان های سیستان و بلوچستان نباید هزینه بیماری عروق کرونر قلب را دریافت کند. خوشبختانه 90٪ این هزینه ها برای پرداخت بیمه تأیید می شود. و موارد سرپایی و اورژانسی. “و ما 10٪ باقیمانده را می پذیریم و پرداخت می کنیم ، کارکنان دانشگاه موظف به اجرای سفارش من هستند.

وی با اعلام تأسیس دانشکده دندانپزشکی ، ایجاد دوره های بهداشت دهان و دندان به همراه دانشکده دندانپزشکی را به عنوان یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از موارد مورد توجه ما در منطقه ایجاد پایگاه های اورژانس است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید