برای زنان: 7 نکته هنگام رفتن به دستشویی


عفونت مجاری ادراری

پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری: اصول مهمی که باید رعایت شود

به محض اینکه احساس کردید ادرار کردید، ادرار را پس ندهید، سریعا به توالت بروید.

برای زنان: 7 نکته هنگام رفتن به دستشویی

با این روش ادرار برای مدت طولانی در مثانه نمی ماند، زیرا می دانید که ماندن در مثانه می تواند باعث تکثیر میکروب ها و عفونت ادراری شود. هر چه بیشتر سعی کنید ادرار را نگه دارید، احتمال ابتلا به فشار خون در اسفنکتر مثانه بیشتر می شود.

برای دستشویی رفتن وقت بگذارید. آن را به درستی در توالت قرار دهید و اجازه دهید ادرار به آرامی تخلیه شود. به هیچ وجه به خود فشار نیاورید، فشار می تواند به خط وسط شما (ناحیه بین ناحیه تناسلی و مقعد) آسیب برساند. مطمئن شوید که به طور متوسط ​​6 تا 8 بار در روز به توالت می روید تا مثانه خود را به طور کامل تخلیه کنید، اگر تمام زمانی را که در توالت می گذرانید جمع کنید، تنها حدود 1 تا 2 ساعت در ماه خواهد بود. !!

هر بار مثانه خود را کاملا خالی کنید. هرگونه احتباس ادرار می تواند باعث تکثیر میکروب ها شود که به نوبه خود می تواند منجر به عفونت دستگاه ادراری شود.

از قطع ادرار خودداری کنید زیرا با تخلیه کامل مثانه مغایرت دارد.

خانم ها باید توجه داشته باشند که بعد از رابطه جنسی باید به توالت بروند.

در مورد نوار بهداشتی نیز این نوارها فقط مخصوص دوران قاعدگی هستند و باید مرتب تعویض شوند اما به دلیل وجود رطوبت عاملی برای رشد و جوانه زنی خواهند بود.

بیشتر بخوانید  سم سفید و خوشمزه  ای به نام شکر

همیشه بعد از استفاده از توالت از جلو به عقب خشک کنید تا از انتقال میکروب های مقعدی به فرج جلوگیری شود.

پیروی از این اصول مهم به حفظ سلامت و عملکرد خوب سیستم ادراری شما کمک می کند. با انجام این کارها می توانید از بسیاری از مشکلاتی که با عفونت ادراری شروع می شود و با عدم کنترل طولانی مدت ادرار ختم می شود، پیشگیری کنید.

نکته آخر: در صورت مشاهده خون در ادرار حتما با پزشک مشورت کنید که در این صورت انجام یک سری آزمایش ضروری است. وجود خون در ادرار می تواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله: عفونت ادراری، سنگ کلیه و حتی سرطان کلیه…

منبع: seemorgh.com


دیدگاهتان را بنویسید