برای راه آهن همدان-سنندج نقدینگی 17000 میلیارد ریال تأمین شد



به گزارش ایرنا ، باخمان مرادنیا روز شنبه در بازدید از روند احداث راه آهن همدان – سنندج ، راه آهن را یکی از پروژه های حیاتی و م effectiveثر برای توسعه استان خواند و گفت: با پیگیری های انجام شده توسط مدیران استانی و همکاری و مساعدت. بدون تردید ، ریاست جمهوری ، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط آهن همدان – سنندج را تأمین کردند.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن به طور خاص ریل های مورد نیاز پروژه را تأمین و به محل انتقال می دهد ، اضافه کرد: در حال حاضر روزانه حدود 2 کیلومتر ریل گذاشته می شود و این میزان در روزهای آینده به سه کیلومتر افزایش می یابد.

استاندار کردستان یادآور شد: خط ریلی همدان – سنندای تا هفتم مرداد ماه امسال تکمیل و توسط ریاست جمهوری به بهره برداری می رسد.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، مرادنیا از راه آهن به عنوان بخشی از زیرساخت های توسعه نام برد و گفت: “هدف ما فقط آوردن راه آهن به سنندای نیست ، بلکه در تلاش هستیم راه آهن از سنندای را به مرز باشماق و عراق برسانیم. منطقه کردستان. “

وی افزود: مطالعات در مورد راه آهن سنندای تا مرز باشماق در حال انجام است و در صورت آماده بودن اقلیم کردستان عراق به همراه وزیر راه و شهرسازی آماده سفر به منطقه و نهایی سازی پروژه هستیم.

خط آهن همدان – سنندج به طول تقریبی 150 کیلومتر بخشی از برنامه ملی ساخت خط آهن تهران – همدان – سنندج است که قطعه تهران – همدان آن در سال 2017 با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و به زودی سنندای به عنوان مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل است.

بیشتر بخوانید  کشف ۵۰ میلیارد ریال سموم کشاورزی و کود قاچاق در محمدشهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خط ریلی همدان – سنندای از شهرهای بهار ، لالیدین ، ​​کروه و دهگلان عبور کرده و به ایستگاه راه آهن سنندای منتهی می شود.

از مزایای بهره برداری از این خط آهن می توان به کاهش تصادفات جاده ای ، تسهیل سفر ، توسعه صنعت گردشگری ، کاهش آلودگی محیط زیست ، ایجاد مشاغل و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید