برای دستگاه های کمکی مازندران آماده شوید



ایسنا / مازندران مدیرعامل مدیریت بحران مازندران از آمادگی نهادهای امدادی در این استان خبر داد.

علی عسگر احمدی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به هشدار آب و هوا در مورد طغیان جاده ها ، رعد و برق و وزش باد در مازندران ، اظهار داشت: با توجه به اینکه کانال ها در هنگام بارندگی های سیل آسا به مقدار زیادی آب پاسخ نمی دهند ، سیل احتمالاً درز است. .

وی افزود: با توجه به بارندگی های اعلام شده در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه در پایان هفته همراه با کاهش دما ، وزش باد و رعد و برق ، این هشدار به استانداران سراسر مازندران داده شد ، اما احتمال دارد باران مناطق شرقی استان. “در این راستا ، ما نیاز به یک نیروی امدادی در شرق را پیش بینی کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: با توجه به هشدار هوا ، دامداران باید به بالا آمدن آب رودخانه توجه کنند و دامداران به دلیل خطر صاعقه و همچنین گل آلود بودن آب و بالا آمدن آب رودخانه باید دام های خود را در ارتفاعات جمع کنند. پرورش دهندگان ماهی نیز راههای آب را می بندند.

احمدی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید ، کشاورزان گلخانه ای نیاز به تقویت منطقه دارند و همچنین به شهرداری ها دستور داده شده است اقدامات احتیاطی لازم را برای تقویت بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی انجام دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به لایروبی رودخانه ها گفت: “لایروبی رودخانه ها طبق قانون به آبهای منطقه اختصاص داده شده و بسیاری از رودخانه ها در حال حاضر لایروبی می شوند ، اما با توجه به اینکه رودخانه ها برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب پویا هستند.” ، این باید به طور مداوم انجام شود.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس اردبیل تعطیل است چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲

مدیر عامل مدیریت بحران مازندران گفت: همه دستگاه های امدادی برای حوادث احتمالی آماده هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید