برای درمان بیماری های خود میوه بخورید!


تاثیر معجزه آسای میوه در درمان بیماری ها

اگر می خواهید درمانی برای درد خود پیدا کنید و بدانید کدام میوه برای او مفید است با ما همراه باشید.جالب است بدانید که میوه خواص زیادی از جمله خواص ضد پیری دارد و نه تنها می تواند پوست را زیبا و چسبناک کند. روند پیری در آن و حتی درمان انواع بیماری ها.

برای درمان بیماری های خود میوه بخورید!

* خستگی:
خستگی مفرط معمولاً ناشی از کم خونی است که زمانی رخ می دهد که میزان هموگلوبین در خون کاهش یابد. کم خونی باعث کاهش اکسیژن می شود و منجر به ضعف، رنگ پریدگی و خستگی می شود. مصرف مواد غذایی سرشار از آهن و ویتامین B12 مانند اسفناج، بادام، عدس، لوبیا قرمز و گوشت گاو و گوسفند می تواند این درد را درمان کند.

* مشکلات پوستی:
محیط، نور خورشید، آلودگی هوا و سیگار می تواند به پوست آسیب برساند. برای جلوگیری از ایجاد اولین چین و چروک و صاف و تمیز نگه داشتن پوست، بهتر است از غذاهای غنی از ویتامین های a، c، e و سلنیوم استفاده کنید. مصرف انگور، آووکادو، پیاز، تربچه، بادام و چای سبز می تواند به سلامت پوست و مشکلات پوستی کمک کند.

* مشکلات مو:
برای داشتن موهایی قوی و زیبا بهتر است از غذاهای غنی از آهن و ویتامین A مانند آلو یا کلم چینی استفاده کنید. گوشت گاو، میگو، اسفناج و بادام به دلیل داشتن روی و آهن بسیار مفید هستند. زنیک طول عمر خود را افزایش می دهد و نه تنها از ریزش سریع مو جلوگیری می کند، بلکه رشد مجدد مو را نیز تحریک می کند.

بیشتر بخوانید  درمان دردهای قاعدگی

* رگهای واریسی:
غذاهای غنی از ویتامین C، مس و ترکیبات فنلی از واریس جلوگیری می کنند. به افراد مبتلا به واریس توصیه می شود لیمو، آجیل و چای سبز مصرف کنند.

* مشکلات خواب:
خواب خوب کلید تناسب اندام است، پوستی درخشان، چشمانی روشن و … برای داشتن خوابی راحت بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که حاوی قندهای طبیعی هستند تا گلوکز خون متعادل شود. غذاهای توصیه شده عبارتند از کشمش، غلات کامل، لوبیا قرمز، عدس و آلو.

برای درمان بیماری های خود میوه بخورید!

* ضعف حافظه:
ویتامین E، منیزیم و ویتامین B می توانند از کاهش حافظه جلوگیری کنند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین C و سیلیکون گیاهی می توانند حافظه را بهبود بخشند. غذاهای توصیه شده برای تقویت حافظه جینسینگ عبارتند از کلم پیچ، کلم پیچ، آجیل، گندم کامل، انبه، میگو، تخمه آفتابگردان و پامچال.
زرده تخم مرغ نیز غنی ترین ماده غذایی حاوی کولین است. کولین به بدن کمک می کند تا چربی را به استیل کولین تبدیل کند و نقش مهمی در مکانیسم حافظه دارد.

* بیماری قلبی:
معمولاً به افرادی که مشکلات قلبی دارند توصیه می شود از غذاهای حاوی چربی های اشباع مانند کره، پنیر، همبرگر و … استفاده نکنند، زیرا چربی های اشباع شده باعث افزایش کلسترول خون می شوند. در عوض، غذاهایی بخورید که حاوی اسیدهای چرب غیراشباع، فلاونوئیدها و فیبر هستند. این ترکیبات در برخی روغن ها مانند روغن زیتون و برخی غذاها و میوه ها مانند انگور، خربزه، آووکادو، بروکلی، ساردین، صدف و چای سبز وجود دارد.

*بیماری های چشمی:
حتما شنیده اید که می گویند هویج بخورید تا از خستگی چشم جلوگیری کنید. جالب است بدانید که تمام میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های a، c، e و لوتئین هستند و می توانند باعث بینایی شفاف شوند. علاوه بر هویج، توت فرنگی، تخم مرغ، زردآلو، چغندر و کدو تنبل نیز بینایی را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف قرص دومپریدون ۱۰ میلی گرمی

* اختلالات استخوانی:
پوکی استخوان یا سایر بیماری های استخوانی با افزایش سن همراه است. مصرف غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D می تواند به پیشگیری از این بیماری ها کمک کند. به همین دلیل مصرف غذاهایی مانند کلم بروکلی، اسفناج، شیر، ماست، روغن زیتون، نارگیل و شاه ماهی توصیه می شود.

* مشکلات گوارشی:
مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات و نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب در روز به هضم و دفع آسان تر کمک می کند. اگر معده سنگین یا سوزش سر دل دارید، بهتر است غذاهای اسیدی مانند پنیر، گوشت قرمز و مرکبات را از برنامه غذایی خود حذف کنید. خوردن میوه هایی مانند انگور، موز، گندم کامل و برنج قهوه ای می تواند مفید باشد.

* مشکلات مفصلی:
التهاب و درد مفاصل از جمله بیماری هایی است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد. مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها مانند مغزها، غلات کامل و ماهی های چرب می تواند از بروز این اختلالات پیشگیری کند. سیب، آووکادو، دانه های گندم کامل و روغن زیتون نیز مفید هستند.

برای درمان بیماری های خود میوه بخورید!

سلام دکتر


دیدگاهتان را بنویسید