مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برای داشتن اسخوان های محکم پس از 50 سالگی این غذا ها را بخورید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، با بالا رفتن سن توانایی ساخت توده استخوانی را از دست می دهیم و تراکم استخوان شروع به کاهش می کند. این موضوع می تواند ما را مستعد شکستگی ها و کشیدگی ها کند.

از دست دادن تراکم استخوان ها به ویژه در زنان امر بسیار مهمی است چرا که با بالا رفتن سن در زنان ترشح هورمون استروژن کاهش می یابد که تاثیر بسیاری در ساخت و بازسازی استخوان ها دارد.

ما در ادامه برخی از مواد غذایی مفید برای حفظ توده استخوانی را به شما خواهیم گفت. به خصوص اگر بیشتر از 50 سال سن دارید خوردن این مواد غذایی را جدی بگیرید تا از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

1. ساردین: این ماهی کوچک سرشار از انواع مواد غذایی است. استخوان های کوچک آن که خورده می شوند سرشار از کلسیم و ویتامین دی می باشد. علاوه بر این موارد پوست این ماهی نیز مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

ساردین

2. سبزیجات سبز رنگ: این دسته از سبزیجات مانند کلم ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین K هستند که در ساخت استخوان ها نقش بسیار کلیدی دارد.

3. شیر سویا: برای کسانی که شیر گاو را از برنامه غذایی خود حذف کرده اند شیر سویا یک منبع عالی کلسیم به شمار می رود که می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند.

4. تخم مرغ: احتمالا تا به امروز شنیده اید که مصرف کلسیم بدون ویتامین دی اثر چندانی ندارد. تخم مرغ یک منبع عالی برای دریافت ویتامین دی است. علاوه بر تخم مرغ، ماهی سالمون نیز حاوی میزان بسیار زیادی از ویتامین دی می باشد.

بیشتر بخوانید  این دو مسئله ریاضی را حل کنید؟ + پاسخ

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *