برای جداسازی یارانه این کارها را انجام دهید



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: داریوش ابوحمزه اظهار داشت: افرادی که تا فروردین امسال یارانه در ماه مه هم دریافت کردند یارانه مستمری آنها به حساب واریز نشده، دهک دهم بوده و یارانه تعلق نمی گیرد. این افراد در اعتراض به حذف طبقه بندی یارانه ها به سامانه «حمایت» در hemaiat.mcls.gov.ir استناد کنند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی سامانه پاسخگویی به مسائل یارانه ای از جمله سامانه پشتیبانی و مرکز تماس تقویت شده است، افزود: همچنین دو سامانه تلفنی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره های 0216369 و 09200006369 آماده است. برای پاسخگویی به سوالات شهروندان.” مسائل مربوط به یارانه.”

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این سامانه ها از نظر توان فنی، نرم افزاری و سخت افزاری تقویت و پشتیبانی شده است تا مردم همزمان با مشکل مواجه نشوند.

به گفته ابوحمزه کسانی که قبلاً به هر دلیلی یارانه دریافت نمی کردند یا داوطلبانه یارانه را پس می گرفتند، باقی مانده یارانه هستند که اکنون برای اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود متقاضی دریافت یارانه هستند. برای ثبت نام و درخواست یارانه خانوار با شماره تلفن * 438574 * تماس بگیرید و به آدرس mi.gov.ir مراجعه کنید.

علت اکثر اعتراضات به دهک ها

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس جمهور یارانه به دهک دهمی که درخواست تجدید نظر داشتند نیز پرداخت شد، خاطرنشان کرد: مبلغ یارانه باید به دهک دهمی که قبلاً یارانه دریافت کرده بودند، پرداخت می شد. . که درخواست تجدید نظر کرد و این مبلغ تا بررسی دقیق مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید  2 هزار و 171 داوطلب بزرگسال در مراکز پیام نور فارس با یکدیگر رقابت می کنند

معاون وزیر کار تصریح کرد: بیشتر مطالبات مردمی در سامانه های این وزارتخانه در اعتراض به دهک به بازنگری در ساختار خانوار اشاره دارد. پیش از این یارانه 45 هزار تومانی در سال های اخیر به دلیل عدم پوشش قدرت خرید بالا باعث شد تا اعضای خانواده یارانه پس از ازدواج را تفکیک نکنند.

مجردها برای کنار گذاشتن یارانه خود چه باید بکنند؟

ابوحمزه افزود: در دهک کل درآمد و دارایی اعضای خانواده با هم جمع می شود و این امر باعث شده است که برخی از خانوارها در دهک دهم و در میان اقشار پردرآمد قرار گیرند. این امکان وجود دارد که اعضای خانواده و افراد متاهل به پلیس +10 مراجعه کنند تا مراحل تفکیک و تفکیک یارانه های خود را که مورد نظر سازمان هدفمندی یارانه ها است آغاز کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از جدا شدن یارانه فرزند از خانواده ها، یارانه والدین پس از آزمایش گسترده خانواده و در صورت وجود شرایط و عدم نیاز به مراجعه مردم به سامانه ها، به صورت خودکار برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که آزاد هستند و می خواهند یارانه را از خانواده جدا کنند و یا طلاق گرفته اند می توانند با ارائه مدارک به پلیس +10 و طی مراحل قانونی در صورت استحقاق مشمول یارانه شوند.

شروع روند رسیدگی به اعتراض از هفته آینده / منتظر پیامک باشید

معاون حفاظت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هفته های آینده روند رسیدگی به درخواست شهروندان برای بررسی دهک ها را آغاز خواهیم کرد، گفت: علاوه بر این، این فرآیند پس از تایید دولت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید  وقتی استرس شدید داری با گیم زدن سریع از بینش ببر! | باورنکردنی اما واقعی

ابوحمزه افزود: ما پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی داریم که باید وضعیت اقتصادی افراد را منتشر کنیم تا درخواست‌ها بررسی شود. در عین حال با انتشار درآمد و اموال هموطنان می توانند ابهامات را با جزئیات بیشتری مطرح کنند.

وی افزود: در روند رفع اعتراض به رفع طبقه بندی یارانه ها پیامک هایی برای سرپرستان خانوار ارسال می شود تا مجددا به سایت مراجعه و شناسنامه اقتصادی را مشاهده کنند و در صورت نیاز به اعتراض سپس ثبت نام کنید.” آنها کودک هستند.

گردش مالی یا درآمد افراد طی چندین سال بررسی می شود

معاون حفاظت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شاخص های طبقه بندی یارانه ها ملاک تلفیق درآمد و دارایی برای سال های مختلف است، گفت: این شاخص ها برای سال های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اموال نیز ملاک یارانه دادن نیست.

ابوحمزه ادامه داد: این طور نیست که اگر فردی مثلاً در یک ماه از سال درآمد و گردش مالی داشته باشد، یارانه او حذف شود یا دهک به دلیل گردش یک ماهه تغییر کند؛ این موضوع باعث می شود که فرد در یک ماه از سال درآمد و گردش مالی داشته باشد. زیرا گردش مالی یا درآمد در طول چندین سال بررسی می شود.

حساب بانکی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید تا در دهک دهم قرار نگیرید

معاون وزیر کار گفت: به عنوان مثال یکی از اعضای خانواده حساب خود را به دیگری منتقل کرده است که شخصی با او معامله یا کسب درآمد دارد یا شخصی خودرو و اموالی را در قالب قراردادهایی می فروشد که باید شفاف سازی شود و مردم حساب خود را دارند. «اموال خود را جدا و رسماً منتقل کنید.

بیشتر بخوانید  وضعیت آلودگی هوای تهران دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ + علت تعطیلی مدارس – ایران چطور

وی افزود: همچنین اگر فردی حساب شخصی خود را روی حقوق شرکت بگذارد به دلیل گردش مالی زیاد در حساب دهک دهم بوده و یارانه کسر می شود.

سفر به خارج از کشور از دارایی های دهک حذف شده است

ابوحمزه با تاکید بر اینکه مسافرت به خارج از کشور در دهک اخیر ملاک نیست، گفت: سفر به خارج از کشور مبنای سیاست گذاری نیست و ملاک حذف یارانه نیست.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متقاضیان برای ثبت نام نیازی به مراجعه به هیچ ارگانی ندارند و می توانند از طریق سامانه های منتشر شده از سوی وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه اقدام کنند. “


دیدگاهتان را بنویسید