مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برای افزایش اعتماد به نفس چه کتابی بخوانیم ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



معرفی کتاب های اعتماد به نفس


ما تعاریف دقیقی از اعتماد به نفس ارائه کردیم و دیدیم که اعتماد به نفس یک تعریف کلی نیست و به نوع آگاهی ما از هر کدام توانایی‌هایمان مربوط می‌شود. حال برای بالاتر رفتن سطح این آگاهی و اینکه بفهمیم چطور می‌توانیم به خوبی اعتماد به نفس‌‌مان را افزایش دهیم بهتر است به مطالعه‌ی کتاب‌های این حوزه مشغول شویم.


separator line


10 کتاب برتر برای بالا بردن اعتماد به نفس


1.کتاب جرات داشته باش


کتاب جرات داشته باش


«جرات داشته باش» نوشته فردریک فانژه، روان‌درمانگر مشهور فرانسوی است. او درباره کتابش نوشته‌است «آنچه که پیش‌تر یک ویژگی ذاتی تلقی می‌شد‌، امروزه دیگر سرنوشتی گریزناپذیر نیست: اکنون امکان تغییر وجود دارد، می‌توانید اعتماد به نفس خود را به دست آورید حتی اگر تاکنون احساس می‌کردید که آن را نداشته‌اید.


در واقع، من برای تمام کسانی که به خودشان اعتماد ندارند- چه در کارهایشان و چه در روابطشان با دیگران- این کتاب را نوشته‌ام تا به آن‌ها کمک کنم که خودشان را از این کمبود اعتماد به نفس ظالمانه رها کنند و به این ترتیب این امکان را به آن‌ها بدهم تا از دور باطل شکست خارج شوند. امیدوارم که آن‌ها با خواندن این کتاب، یاد بگیرند که خودشان را بیشتر دوست بدارند، این جرأت را پیدا کنند که دست به عمل بزنند و شهامت زندگی کردن در مقابل دیگران را به دست آورند».


این کتاب بر اساس تجربه‌ی ۲۰ ساله‌ی نویسنده در امر روانشناسی نوشته شده و انتشارات شمعدانی آن را در ایران ترجمه و چاپ کرده است.


separator line


2. معرفی کتاب های اعتماد به نفس : نیروی اعتماد به نفس


معرفی کتاب های اعتماد به نفس : نیروی اعتماد به نفس


«نیروی اعتماد به نفس» نوشته‌ی برایان تریسی با موضوع تاثیر افزایش اعتماد به نفس بر زندگی و روش‌های تقویت آن به بیان راه‌کارهایی در این زمینه می‌پردازد. تریسی معتقد است «هر کس استعداد‌ و توانایی‌های بالقوه‌ و شگفت‌انگیزی برای موفقیت و کامیابی دارد و تنها چیزی که بین یک انسان و یک زندگی فوق‌العاده و دست‌یافتنی قرار گرفته است، ترس است». او در این کتاب به شما کمک می‌کند تا به این ترستان پایان داده و با اعتماد به نفس و باور به توانایی‌های خود تصمیم‌ بگیرید و وارد میدان عمل شوید.

بیشتر بخوانید  ویژگی‌های چهره بزرگ‌سالی شما می‌تواند شرایط کودکی شما را نشان دهد


انتشارات لیوسا این کتاب از برایان تریسی را در ۲۳۹ صفحه منتشر کرده است.


separator line


3. معرفی کتاب های اعتماد به نفس : بر کم رویی خود غلبه کنید


بر کم رویی خود غلبه کنید


کتاب را پل راگو نوشته و مخصوص کسانی است که علاوه بر مشکل کمبود اعتماد به نفس کم‌رو هم هستند. در این کتاب کوتاه شما با راه‌کارهایی می‌آموزید که چطور توانایی‌های خود را بشناسید و بتوانید در جمع در مورد آن‌ها صحبت کنید و توانایی‌های مختلف خود را به کار بگیرید. این کتاب ضمن تقویت اعتماد به نفس روی مهارت‌های خویشتن‌داری و خونسردی نیز کار می‌کند.


کتاب را انتشارات ققنوس در۱۲۸ صفحه منتشر کرده است.


separator line


4.کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد


کتاب اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد


می‌شود گفت یکی از دم دست‌ترین کتاب‌ها در مورد اعتماد به نفس همین کتاب است. که به دست کیت برتون و برینلی پلیتز از تاثیرگذارترین و بهترین آموزگاران توسعه فردی در دنیا هستند نوشته شده. این کتاب به ما می‌گوید اعتماد به نفس داشتن فقط یک احساس درونی نیست بلکه جزئی جدایی ناپذیر از احساس موفقیت در تمام زندگی است.


این کتاب ضمن ارائه‌ی راهکار‌های مفصل افزایش اعتماد به نفس ابزار‌هایی در اختیارتان می‌گذارد که با استفاده از آنها در زندگی شخصی و عاطفی و حتی حیط کاری بتوانید با اعتماد به نفس فکر و رفتار کنید.


separator line


5. کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلیس


کتاب اعتماد به نفس باربارا دی آنجلیس


باربارا دی آنجلیس در کتاب خود از اعتماد به نفس تعریف دقیقی ارائه می‌کند و با راهکار‌هایی که می‌دهد شما را یاری می‌کند به خود درونی خود دست پیدا کرده و آن کسی که دوست دارید باشید را بسازید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در همه‌ی ابعاد زندگی فردی و در روابط با دیگران بتوانید با قدرت، خلاقیت و اقتدار بیشتری رفتار کنید.

بیشتر بخوانید  با این روش ها شاد زندگی کنید و بخندید


عنوان‌های زیر بخش‌های مختلفی از این کتاب است:


چگونه ممکن است موفقیت و خوشبختی خو را با دستان خودتان خراب کنید؟

چگونه «به تاخیر انداختن» را به تاخیر بیندازید و زندگی کردن را از همین الان آغاز کنید؟

چگونه با منابع عظیم اقتدار شخصی و نیروی بیکران درونی ارتباط بر قرار کنید؟

چگونه خودباوری روحی و معنوی خود را بیازماییم؟

چگونه بر ترس های مان غلبه کرده و عشق و شور و حرارت را به زندگی خود برگردانیم؟


separator line


6. معرفی کتاب های اعتماد به نفس : کتاب قدرت خود باوری


معرفی کتاب های اعتماد به نفس : کتاب قدرت خود باوری


کتاب خود باوری اثر ناتانیل براندن نه تنها به اعتماد به نفس نگاهی تازه دارد بلکه با ارائه‌ی تعاریفی از خودباوری به اینکه خود و توانایی‌هایمان را باور کنیم و بفهمیم چه در دست داریم نیز کمک ‌می‌کند. نویسنده ذیل عناوینی مثل «عوامل موثر در خودباوری» و «چرا به خودباوری نیاز داریم» مفصلا به بحث خودباوری که یکی از ارکان اصلی اعتماد به نفس است پرداخته و چون تجربه‌ی سالها روانشناسی و رواندرمانگری نویسنده پشت کتاب است ما را از درک ناقص و فهم اشتباه خودباوری دور می‌کند و تعریف درست‌تری کرده که بسیار کمک کننده است.


separator line


7. کتاب اعتماد به نفس یا اعتماد به سقف


 کتاب اعتماد به نفس یا اعتماد به سقف


این کتاب با نام جذابش نوشته‌ی دکتر محمد قهرمانی و زهره قادری برای کسانی مناسب است که همیشه احساس طرد شدگی دارند و از اینکه نظرات خود را در جمع بیان کنند می‌ترسند. کتاب به شما کمک می‌کند توانایی‌های خود را ببینید و از آن‌ها در جهت درست استفاده کنید. شما با راهکارهایی که در کتاب ارائه شده می‌توانید به مرور احساس مقصر بودن را در خود حل کنید و بتوانید در جمع حرف بزنید و حتی از نظرات خود دفاع کنید.


separator line


8. معرفی کتاب های اعتماد به نفس : صورتت را بشور دختر جان


صورتت را بشور دختر جان

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای فراموش كردن عشق قديمي


ریچل هالیس در این کتاب از تجربه‌ ناکامی‌های خودش نوشته. ناکامی‌هایی که به گفته‌ی نویسنده ریشه‌ی آن‌ها در نبود اعتماد به نفس و عزت نفس بوده و به مرور با ارائه‌ی راهکارهایی که به وسیله‌ی آن‌ها توانسته خود را از تله‌ی ناکامی نجات دهد کتاب را غنی کرده است. هالیس کتاب را به زبان خودمانی نوشته و در آن از اصطلاحات علمی و جملات سخت خبری نیست. این کتاب برای زنان و دخترانی که خود و توانایی‌هایشان را باور ندارند بسیار توصیه می‌شود.


separator line


9. کتاب خودت را به فنا نده


. کتاب خودت را به فنا نده


این کتاب گری جان بیشاپ مخصوص کسانی است که همه‌ی ناکامی‌های‌ خود را گردن شرایط می‌اندازند. کسانی که نمی‌خواهند قبول کنند خودشان تاثیرگذارترین فرد زندگی‌شان هستند و از قبول بار مسئولیت زندگی به راحتی شانه خالی می‌کنند. نویسنده در این کتاب به بیان راهکا‌رهایی برای تقویت عزت نفس پرداخته و برای تقویت اعتماد به نفس به فرد تلنگر می‌زند که مسئولیت زندگی خود را بپذیرد و برای تغییر دادن شرایطی که دوستش ندارد دست به کار شود.


separator line


10. معرفی کتاب های اعتماد به نفس : کتاب موهبت کامل نبودن


 کتاب موهبت کامل نبودن


کتاب موهبت کامل نبودن که در ادامه‌ی نام آن آمده رها کردن خود آرمانی و پذیرفتن خود واقعی نوشته‌ی برنی براون راهنمایی است برای زندگی کردن از صمیم قلب. نویسنده‌ی کتاب که یکی از سخنرانان برجسته‌ی تدتاک محسوب می‌شود در کتاب خود تلاش کرده به خواننده یاد دهد تلاش‌هایی که برای زندگی می‌کنند را کافی بدانند و نتیجه‌ی حاصل از تلاش را برای نمره دادن به خود معیار قرار ندهند. خواندن این کتاب بی شک اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند و همچنین باعث بالا رفتن تلاش شما برای تغییر در زندگی خواهد شد.


همچنین بخوانید:


آیا عزت نفس با اعتماد به نفس فرق دارد ؟


عزت نفس چیست ؟ ۱۲ راهکار برای بالا بردن عزت نفس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *