مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

«برادران لژلا» دستگیر شدند!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


متن اطلاعیه اداره کل نظارت بر اکران و اکران فیلم ها به این شرح است: فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی بدون تشریفات و طی مراحل قانونی به جشنواره کن ارسال شد. از آنجایی که این فیلم بدون کسب مجوز نمایش و بدون رعایت قوانین و برخلاف مقررات حضور آثار در محافل و جشنواره های بین المللی و علیرغم تاکید مسئولان کینو بر لزوم رعایت قوانین و مقررات به جشنواره کن ارسال شده است. سازمان کینو به منظور مساعدت، تسهیل و صحت حضور و رفع مشکلات فیلم، از تهیه کننده و کارگردان خواست تا وضعیت و شرایط فیلم و روند آن را طی جلسات بررسی کنند.


فیلم ایرانی / برادران لیلا

با همکاری عوامل سازنده «برادران لژلا» در یک سازمان سینمایی بررسی شد و برای کمک به این فیلم با توجه به اهمیت حضور بین المللی محصولات سینمای ایران، مقرر شد که تهیه کننده و کارگردان این جایزه را دریافت کنند. . پروانه نمایش نسخه نهایی در جشنواره کن موارد و اصلاحات لازم را اعمال می کند که برخی از آنها حتی در فیلمنامه مصوب شورای پروانه ساخت وجود ندارد اما در هیچ یک از موارد اعلام شده این امر محقق نشده است.


فیلم ایرانی / برادران لیلا

علیرغم تاکید و هشدارهای لازم مبنی بر رعایت قانون و با آگاهی و آگاهی تهیه کنندگان و کارگردانان از عواقب هر تخلف، متاسفانه فیلم بدون همکاری و اصلاح در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد، آنها به اشتباه نشان دادند که نسبت به آن را در سینماها و تماشاگران داخلی نمایش دهد.


فیلم ایرانی / برادران لیلا

از این رو، فیلم «برادران لیلا» بر اساس اصل «قانون، استانداردسازی و عدالت محوری» و به دلیل تخلفات عمدی و رفتار مغایر با قوانین و مقررات از جمله: شرکت در جشنواره های خارجی بدون حضور قانونی و کسب مجوز اکران ساخته شده است. سرپیچی از قوانین و اصرار بر ارائه نسخه اصلاح نشده علیرغم تعهدات و ادامه تخلف و پافشاری بر آن پس از جشنواره کن و مونیخ و در پایان اظهارات رسمی کارگردان محترم مبنی بر عدم پذیرش فیلم، «اطلاعات ثانویه و تا زمانی که موانع برداشته نشود، حق دریافت جواز حضور را نخواهد داشت.»

بیشتر بخوانید  اعتراض شدید شیلا خداداد به گرانی بنزین + اینستاپست


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *