بدون تنش زدایی با دنیا نمی توان از توسعه صحبت کرد/ اگر حزبی می خواهد منبع نفوذ باشد باید بر رفتار دولت نظارت کند.



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه ما اصلاح طلبان هم اشتباه کردیم، اظهار کرد: با هرکسی که از ما انتقاد می کند دست می دهیم. زیرا جریان تشکیلات و نیروی سیاسی برای اثرگذاری باید امکان نقد منصفانه را علیه خود فراهم کند.

آذر منصوری در این نشست خبری گفت: ما مقید به اخلاق هستیم و هر ظلم و ظلمی که در حق ما شود موجب پرهیز از حرکت های مسالمت آمیز و توسل به خشونت نمی شود.

وی افزود: من از این یک دست در دولت استفاده می کنم و از آنها می خواهم که اکنون که با هم افزایی یک دست شده اید در اصلاح امور کشور گام بردارند.

وی گفت: موضوع محدودیت شبکه های اجتماعی به نام حفظ حقوق کاربران و اصرار بر ادامه فیلترینگ و اصرار بر محدودیت برای برخی شخصیت ها نمونه ای از این رفتار است که با آن چیزی به دست نمی آید. ما نمی توانیم بدون تنش زدایی از توسعه با دنیا صحبت کنیم، بدون تنش زدایی که توسعه اتفاق نمی افتد. این تجربه کشورهای مختلف است.

منصوری تاکید کرد: توسعه بدون ایجاد فرصت های برابر برای زنان امکان پذیر نیست. به نظر ما مهم ترین موضوع کشور بحث سیاست خارجی و رفع تحریم هاست که آثار آن غیر قابل انکار است. اگر به تاریخ خود نگاه کنیم نشان می دهد که اتکای مطلق به هیچ یک از قدرت های جهان نمی تواند منافع ملی ما را تامین کند. ایران نباید بلیت بازی دیگران در پروژه ها باشد. باید از ظرفیت سازی برای بهبود وضعیت اقتصادی رفع تحریم ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  حریم خصوصی افراد را از حریم دفتر جدا کنید

دبیرکل حزب وحدت مردمی ایران اسلامی با بیان اینکه دبیرکل این حزب قانونی است، یادآور شد: کسانی که اظهار شبهه کردند باید قبل از اظهار نظر از قوه قضائیه استعلام می کردند. کنگره ما طبق قانون برگزار شد و اسناد آن به وزارت کشور ارسال شد. ما تابع قانون هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه طرح انتخابات 1400 و دولت فعلی را نوشته، کشف و در دسترس قرار داده ایم، ادامه داد: اعلام کرده ایم که این برنامه به هر دولتی که روی کار بیاید قابل ارائه است. ما شک نداریم که هر جا دولت بتواند برای حل مشکلات مردم قدمی بردارد، اصلاحات صورت می گیرد. اما ما اعتقاد راسخ داریم که اگر حزبی می‌خواهد منبع نفوذ باشد، باید از رفتار دولت پیروی کند و ما رفتار را دنبال کنیم، حاضریم پیشنهاد کنیم، حاضریم انتقاد کنیم، هر چیزی که به نفع مردم است، علی‌رغم انتقادی که ما با یک دست حکومت می کنیم.

منصوری با اشاره به رابطه این حزب با حزب واسطه های سازندگی تاکید کرد: حزب دلالان متحد ماست، اختلاف وجود دارد اما ما موجودیت خود را حفظ کرده ایم. چون آقای عطریانفر در جلسه حضور ندارند، قصد پاسخگویی ندارم. هر حزبی که برنامه داشته باشد خواسته های مردم را می شناسد و می تواند در جذب قدرت و ارتباط اجتماعی موفق باشد. اختلاف نظر کلی وجود دارد، اما آنچه من گفتم در مورد ظاهر و وجود ما است.

دبیرکل حزب اتحاد در خصوص موضع سیدمحمد خاتمی در مورد نوع فعالیت جبهه اصلاحات گفت: آقای خاتمی گفتند که جریان اصلاحات رهبر نمی خواهد، بلکه تشکل کارآمد و کارآمد می خواهد. اگر بر این اظهار نظر تاکید کنیم اتفاقا تاکید خاتمی نیز بر حفظ انسجام سازمان است.

بیشتر بخوانید  پیش بینی بورس برای 4 آگوست

وی ادامه داد: یادم نمی رود بگویم فقط با کاندیدای 100 درصدی وارد انتخابات می شویم. بحث ما این است که انتخابات منطقی است، وقتی می گویم کاندیدای مورد حمایت دولت اصلاحات مشخصا مصداق دولت هشت ساله آقای خاتمی است، از سال 92 به بعد بر اساس توانمندی هایمان در کشور حضور داشتیم. باید از فرصت انتخابات تا حد امکان و در دسترس استفاده کرد. خاتمی در مورد مجموعه اصلاح طلبان نیز نظری دارد که در هر تصمیمی از آن حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید