بخورید و جگر را نخورید


همه ما می دانیم که کبد یکی از اعضای مهم و حیاتی بدن است. برای حفظ سلامت کل بدن باید مراقب سلامت کبد خود باشید و از عملکرد این اندام مهم اطمینان حاصل کنید.

تغذیه مناسب بر عملکرد تمام قسمت های بدن ما تأثیر می گذارد و کبد نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می خواهید بدانید برای سلامت کبدتان چه بخورید و از چه غذاهایی پرهیز کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

بخورید و جگر را نخورید

چی بخورم؟

میوه ها و سبزیجات

شکر و آب سبزیجات بدون قند افزوده، نوشیدنی های سالمی هستند که برای کبد بسیار مفید هستند. از جمله این آب میوه ها و آب سبزیجات می توان به آب هویج، آب سیب، آبلیمو، پامچال و آب اسفناج اشاره کرد. این آب میوه ها و سبزیجات را حتما امتحان کنید و در خانه تهیه کنید. این میوه ها و سبزیجات قدرت پاکسازی کبد را دارند.

به خاطر داشته باشید که همه میوه ها و سبزیجات برای سلامت کبد مفید هستند. رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات به راحتی تجزیه می شود و حاوی ترکیباتی است که برای بهبود عملکرد کبد بسیار مفید است. توصیه می کنیم تا جایی که می توانید از میوه ها و سبزیجات ارگانیک که آفت کش ندارند استفاده کنید. زیرا تمام سموم یا سموم مواد غذایی غیر آلی مستقیماً به کبد رفته و از عملکرد صحیح این اندام حیاتی جلوگیری می کند.

غذاهای سرشار از گوگرد

غذاهای سرشار از گوگرد از جمله مواد غذایی مفیدی هستند که به فرآیند سم زدایی که در کبد انجام می شود کمک زیادی می کنند. کبد از مولکول های گوگرد برای مبارزه با آفت کش ها و سمومی که با مصرف غذا وارد بدن می شوند، استفاده می کند. غذاهای حاوی گوگرد عبارتند از سیر، پیاز، کلم، کلم بروکلی و گل کلم. بهتر است این غذاها را به صورت خام مصرف کنید زیرا فرآیند حرارت دادن باعث کاهش میزان مواد مغذی این غذاها می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین راه درمان نفخ شکم بعد از لاپاراسکوپی چیست؟

ادویه ها

دارچین یکی از ادویه هایی است که می تواند به عملکرد خوب کبد کمک کند. توصیه می کنیم این ادویه مفید را به غذای خود اضافه کنید و از خواص آن بهره ببرید.

پزشکی

هر چیزی که با تلاش زنبورها به دست می آید، کبد را سالم نگه می دارد. توصیه می کنیم هر روز چند قاشق چای خوری عسل بنوشید. مصرف روزانه عسل عادت خوبی است که به سلامت بدن شما کمک زیادی می کند.

دارچین یکی از ادویه هایی است که می تواند به عملکرد خوب کبد کمک کند

انجام دادن. توصیه می کنیم این ادویه مفید را به غذا و خواص آن اضافه کنید

از آن استفاده کنید

دشمنان جگر را بشناسید

الکل

الکل یکی از 5 ماده مخرب برای کبد است. زمانی که الکل وارد بدن می شود، کبد مجبور می شود برای مبارزه و دفع مقدار زیادی از سموم تولید شده در اثر مصرف الکل، سخت کار کند. مصرف بیش از حد الکل باعث رنج فراوان کبد می شود و طولی نمی کشد که این اندام حیاتی عملکرد خود را از دست می دهد.

آرد سفید

آرد سفید یا آرد بدون سبوس معمولا یکی از عوامل ایجاد سنگ کلیه است و همچنین باعث سیروز کبدی می شود. اگر هر روز نان سبوس دار بخورید، می دانید که مشکلات کبدی دارید.

برنج سفید، با شکر تصفیه شده و تصفیه شده

تمام غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده مانند برنج سفید، نمک تصفیه شده و شکر سفید می توانند به کبد آسیب برسانند. سعی کنید این غذاها را با برنج قهوه ای، شکر قهوه ای یا عسل و همچنین نمک دریا جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر مصرف جوز هندی که هرگز نمی دانستید!

توصیه می کنیم تا جایی که می توانید میزان نمک مصرفی خود را کاهش دهید. گوشت دودی نیز می تواند باعث آسیب کبدی شود. برای بهبود طعم غذا از آب لیمو استفاده کنید. زیرا غذا طعم بهتری می دهد و کبد را پاک می کند.

سرخ کردن غذا

تا جایی که می توانید غذاهای سرخ شده، گوشت های چرب (گوشت های تمیز یا چرب) و غذاهای نیم پز را محدود کنید.

علاوه بر این، توصیه می کنیم از مصرف غذاهای حاوی رنگ های خوراکی و شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید.

منبع: تبجان


دیدگاهتان را بنویسید