مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بخش آب در سمیرم موقتی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مجید صابری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دلیل اصلی قطعی آب مشترکان قطعی برق و نوسانات و همچنین حضور مسافران در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رسمی در منطقه است.

به گفته وی ، در دو روز آخر هفته گذشته شاهد حضور بسیاری از گردشگران در منطقه بودیم و مردم سمیرم که شبهای پنجشنبه و جمعه از باغها و مزارع خود به خانه بازگشتند نیز در محل آب زیادی مصرف کردند همان زمان.

مدیر آب و فاضلاب سمیرم ادامه داد: این عوامل باعث تخلیه مخازن و منابع آب در قسمت شمالی شهر شده و منجر به تعطیلی آب شد.

صابری دلیل دیگر قطعی آب در سمیرم را قطع برق در هفته گذشته عنوان کرد و گفت: به دلیل قطعی برق ، منبع تغذیه قطع شد و همین امر منجر به قطع برق یا نوسانات تأمین آب شده است. “

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 لیتر در ثانیه کمبود آب در سمیرم وجود دارد ، خاطرنشان کرد: با قرار دادن خط آبرسانی چهار چاه شهرستان در مدیریت بحران در بخش وردشت (شمال سمیرم) این مشکل برطرف می شود.

مدیر آب و فاضلاب سمیرم افزود: اگر قطعی برق نداشته باشیم ، خط انتقال از این چاه ها با سرعت بیشتری ساخته می شود و تا اوایل هفته آینده مشکلی در تأمین و انتقال آب آشامیدنی نخواهیم داشت.

صابری تأکید کرد: اگرچه افزودن این چاه ها به منابع آبی سمیرم اقدامی فوری برای حل مشکل آب آشامیدنی این شهر است اما باید توجه داشت که این اقدام فقط برای دو تا سه سال مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید  اجرای طرح کانون جوانان روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت به شهر

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در مصرف آب صرفه جویی کرده و حداقل در جولای و آگوست از شستن ماشین ها ، جاده ها و کوچه ها با آب لوله کشی شهری خودداری کنند.

شهر سمیرم با 90،000 نفر جمعیت یکی از حوضه های آبریز کارون بزرگ با چهار منطقه مورد مطالعه کبرکیها ، سمیرم ، وردشت و کومه محسوب می شود.
این شهر با 150 روستا و محله ، چهار قسمت مرکزی ، پادنا بزرگ ، وردشت و پادنا و 6 شهر بیده ، فتح آباد ، كامه ، ونك ، حنا و سمیرم در 160 كیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *