مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بحران آب در همدان؛ باید جیره بگیریم و آب را قطع کنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه ذخیره آبی سد اکباتان در وضعیت خوبی نیست، گفت: به همین دلیل نمی توانیم از تمام ظرفیت سد اکباتان استفاده کنیم. و باید در ساعات خاصی از روز سهمیه بندی کنیم و آب را قطع کنیم.

محمد ایصال تصریح کرد: برداشت آب از سد تلوار با سرعت در حال انجام است و پیش بینی می شود برداشت آب طبق بازه زمانی تعیین شده از سوی رئیس جمهور به طور کامل انجام شود.

وی افزود: در فاز اول 200 لیتر در ثانیه آب برای بهره برداری آزمایشی از طریق این سد و در فاز دوم 600 لیتر در ثانیه و در پایان پروژه یعنی بهره برداری 100 درصدی به همدان می رسد. از این سد 200 لیتر در ثانیه آب به همدان می رسد و استان ایمن می شود.

دلیل قطعی آب در همدان چیست؟

وی با اشاره به قطعی های رخ داده ضمن تشکر از همکاری همدانی ها، گفت: ذخیره آب سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف زیاد و گرمای هوای همدان، ذخیره آب آن حذف شده است. از دست رفته، به همین دلیل نمی توانیم از تمام ظرفیت سد اکباتان استفاده کنیم و مجبوریم در ساعات خاصی از شبانه روز جیره بندی و آب را قطع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نقل قول مبنی بر اینکه به دلیل بحرانی بودن وضعیت آب، در حال حاضر از تصفیه فاضلاب برای تامین آب شرب شهر همدان استفاده می شود، صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: این موضوع هیچ سندی ندارد و وزارت نیرو همواره تلاش کرده تا بهترین و با کیفیت ترین آب را وارد آب شرب خانگی کند.

بیشتر بخوانید  ماجرای نشستن بالگرد در شهر کرمان چه بود؟

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم با استفاده از چاه های استیجاری کشاورزان، آب مصرفی و شرب همدان را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان همچنین با تقدیر از کشاورزانی که در طرح نهضت آبرسانی همدان قدم اول را برداشته اند افزود: در حال حاضر تعداد چاه های کشاورزی استیجاری برای تامین آب شرب در شبانه روز در حال افزایش است که این نشان دهنده است. رفاقت و همدلی کشاورزان در طرح نهضت آبرسانی هستند.

گفتنی است: وضعیت جیره بندی و قطعی روزانه آب در همدان چندان دوام نخواهد آورد و به زودی مشکلات تامین آب شرب همدان حل خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *