مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ببینید | درگیری مستر تیستر در شیراز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: طبق معمول همه چیز به صورت زنده در اینستاگرام شروع شد. حمید سپیدنام معروف به مستر تستر که شعبه مجازی محسوب می شود مدعی شد با علائم سکته مغزی به بیمارستان شیراز مراجعه کرده اما به درستی درمان نشده و از انجام سی تی امتناع کرده است.

در پی انتشار این فیلم و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: بررسی ها نشان داده است که به دلیل علائم بالینی که در فیلم نیز دیده می شود، بیمار باید در بیمارستان بستری و توسط پزشک ویزیت شود. . خدمات پزشکی داشت که متاسفانه نپذیرفت.

بدیهی است طبق دستورات بالینی انجام کلیه اقدامات تشخیصی و درمانی بر عهده پزشک و تیم پزشکی می باشد که در مورد بیمار مذکور طی این فرآیند با کادر درمانی تماس گرفته ولی همکاری لازم را انجام نداده است. آن رابطه

علیرغم تریاژ بیماران بستری در بیمارستان نمازی و توضیحات کامل سرپرست بیمارستان و تلاش برای ارائه خدمات درمانی لازم، بیمار از پذیرش خودداری کرد و در طول مراحل درمان از مرکز درمانی خارج شد.

بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی شیراز جزو بیمارستان های دولتی هستند و ادعای دریافت پول برای ارائه خدمات بیمارستانی در اورژانس این بیمارستان ها صحت ندارد.

رصد آمار شب گذشته در بیمارستان نمازی شیراز نیز نشان می دهد که در آن تاریخ 266 بیمار به تریاژ بیمارستان نمازی پاسخ داده اند و در این مدت 185 سی تی اسکن برای بیماران در بخش های مختلف بیمارستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید  استقبال از سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای در هیئت‌ انصارالحسین

همچنین در بیمارستان شهید دکتر. فقیهی با بیش از 150 مراجعه در همین مدت، صدها سی تی اسکن برای مراجعین انجام داد.

جی.  آزمایشکننده

ممنوعیت سی تی اسکن های سنگین، چرا؟

در همین راستا دکتر علی سالاریان; معاون فنی و ناظر سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با تسنیم، اظهار داشت: در همه جای دنیا خدمات پزشکی سطح بندی یا تریاژ دارند، یعنی غربالگری اولیه در بیمارستان انجام می شود و بر اساس آن بیمار به عمومی ارجاع می شود. بخش پزشک، متخصص و پاراکلینیک.» در مورد مراقبت های اورژانسی از بیماران می توان گفت که از نظر جراحی و مراقبت از بیماران سکته مغزی، درمان سریعتر از سایر کشورها انجام می شود. در بسیاری از کشورها مراجعه به متخصص زمان زیادی می برد، اما در ایران به دلیل نوع سیستم درمانی و نگاه انسان دوستانه به سرعت اتفاق می افتد.

سالاریان ادامه داد: این هموطن ما به بیمارستان شیراز مراجعه کرد و ابتدا تصور می شد علائم وی مربوط به سکته مغزی است، اما تشخیص افتراقی اولیه وی «فلج سفید» بود نه سکته؛ با این حال، برای امنیت بیشتر، سی تی اسکن مورد نیاز است.

معاون فنی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: دستگاه های سی تی اسکنر بسیار گران و چندین میلیارد تومان قیمت دارند و با توجه به گرانی ارز در صورت آسیب دیدن هزینه های بالایی را به مراکز تحمیل می کنند. از طرفی اگر دستگاه سی تی اسکن به دلیل استفاده از افراد سنگین آسیب ببیند، خدمات رسانی به سایر بیماران دچار اختلال می شود، بنابراین استفاده از سی تی اسکن های معمولی دارای محدودیت وزنی برای جلوگیری از آسیب است.

بیشتر بخوانید  نگاه نامیزان دولت به صنعت لوازم خانگی | دولت ما را جریمه میکند

وی ادامه داد: به همین دلیل بیمارانی که بیش از 100 کیلوگرم وزن دارند نباید از سی تی اسکن معمولی استفاده کنند و آن دسته از بیماران به مراکزی ارجاع داده می شوند که دستگاه های ویژه بالای 100 کیلوگرم دارند.

جی.  آزمایشکننده

ممنوعیت قانونی بود

وی در پاسخ به این سوال که «آیا در همه شهرها دستگاه های ضبط سنگین وجود دارد؟»، گفت: این دستگاه ها در کلان شهرها وجود دارد و در برخی شهرها ممکن است وجود نداشته باشد و بیمار به جای دیگری ارجاع داده شود. پرخاشگری و شایعه پرخاشگری یک فرد به دلیل اطلاع نداشتن از این قانون درست نیست و باید از فضای مجازی برای فرهنگ سازی در حوزه درمان استفاده کرد. اگر سی تی اسکن به دلیل وزن فرد انجام نمی شد، قانونی بود.

سالاریان در پاسخ به سوال دیگری: «افراد بالای 100 کیلوگرم از بیمارستان به مراکز سی تی اسکن مراجعه می کنند یا باید به تنهایی مراجعه کنند؟» خاطرنشان کرد: در صورت بستری شدن فرد در بیمارستان، بیمارستان هماهنگی های لازم را برای انتقال انجام می دهد. فرد به سی تی سی تی می رود و در صورت سرپایی بودن بیمار پیگیری می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اعضای کادر درمانی به بیمار گفته اند ابتدا باید بستری شوید و سپس اقدامات درمانی لازم را انجام دهید؟ به او؛ اگر بیمار با بستری شدن موافقت نکند، پزشک نمی تواند به اجبار او را بستری کند و در هیچ جای دنیا نمی توان تشخیص داد که بیمار نیاز به بستری دارد، اما بیمار از بستری شدن خودداری می کند. به صلاحدید خود و نیاز به سی تی اسکن دارد.

بیشتر بخوانید  پست قلعه‌نویی پس از محرومیت سنگین؛ تند رفتم و معذرت می‌خواهم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *