مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با ۵ ماده غذایی مفید برای سم زدایی بدن در فصل بهار آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


 یکی از بهترین فصل ها برای پاکسازی بدن فصل بهار است تا همگام با نو شدن طبیعت بدن خود را از انواع سموم که در طول سال انباشته شده است پاک کنیم. این در حالی است که اغلب افراد در فصل زمستان غذاهای پر کالری مصرف کرده و دچار اضافه وزن می شوند. بنابراین بهترین شیوه برای حفظ تناسب اندام و سم زدایی بدن استفاده از غذاهای طبیعی مغذی، تازه و طبیعی است تا علاوه بر تامین انر‍ژی مورد نیاز بدن از وزن اضافی افراد کاسته و با رفع مسمومیت ها بدن را از نو پاک سازی کند.

در این مقاله شما با ۵ ماده غذایی مفید برای پاکسازی بدن آشنا می‌شوید:

معجون آب لیمو و سرکه سیب

برای سم زدایی بدن بهتر است صبح بهاری را با نوشیدنی آب لیمو و سرکه سیب آغاز کنید، به گونه ای که ۲ قاشق سرکه سیب خانگی را به یک عدد آب لیموی تازه و یک فنجان آب سرد اضافه کرده و این معجون سحرانگیز را قبل از صبحانه بنوشید. این نوشیدنی باعث سم زدایی بدن از مواد غذایی مضر و ناخواسته شده، کبد را پاکسازی کرده و به افزایش تولید صفرا منجر می شود. بنابراین عملکرد دستگاه گوارش آسان تر شده و توانایی بدن برای جذب مواد غذایی ضروری افزایش می یابد.

غذاهای پروبیوتیک

غذاهای ترش یا مواد غذایی پروبیوتیک بهترین انتخاب برای پاکسازی بدن است، زیرا این غذاها با برخورداری از باکتری های مفید معده و روده باعث شکسته شدن زنجیره غذاها می شوند. این در حالی است که غذاهای پروبیوتیک به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با باکتری های مضر و عفونت های قارچی مبارزه کند. میوه‌ها مانند موز و گوجه‌فرنگی و سبزیجات، از قبیل سیر، پیاز و مارچوبه، دارای مقدار زیادی پروبیوتیک هستند. همچنین از دیگر مواد غذایی پروبیوتیک می توان به ماست اشاره کرد.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات و میوه ها یکی از موارد مهمی است که باید در رژ‍یم غذایی سالم گنجانده شود. علاوه بر این سبزیجاتی که دارای برگ های سبز هستند دارای کلروفیل می باشند که به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک زیادی می کند. همچنین سبزی های برگ سبز باعث تعادل اسیدی در بدن می شود و از و یژگی های بارز آنها این است که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند. این در حالی است که سیستم لنفاوی نقش حیاتی در پاکسازی و ایمنی بدن دارد و سبزیجات برگ سبز تیره و مرکبات بهترین گزینه برای پاکسازی غدد لنفاوی محسوب می شوند.

سبزیجات دریایی

جلبک ها و گیاهان دریایی از جمله مفیدترین منابع مغذی دریایی هستند که بهره گیری از آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار مناسب است. همچنین سبزیجات دریایی نظیر جلبک ها برای سم زدایی بدن بسیار مفید هستند و حاوی مقادیر زیاد کلروفیل می باشنند که باعث پاکسازی کامل بدن از مواد سمی می شوند. این نوع سبزیجات به دلیل آنکه مستقیما از دریا استخراج می شوند سرشار از مواد معدنی مغذی هستند و به بدن کمک می کنند تا مواد غذایی مفید را جایگزین مواد اضافی کند که در فصول مختلف سال در آن انباشته شده است. علاوه بر این پوشاندن بدن با این جلبک ها کمک زیادی به بهبود جریان گردش خون در بدن کرده و موجب پاکسازی خون می شود.

آب

یکی از راه های ضروری برای سم زدایی بدن نوشیدن مقادیر زیاد آب در طول روز است. آب باعث می شود تا بدن قدرت بازسازی و طراوت خود را مجددا به دست آورده و مواد سمی و اضافی که در طول سال در اثر خوردن غذاهای پر کالری سنگین و عدم تحرک در آن انباشته شده است را دفع کند . بنابراین از افراد خواسته می شود تا به طور متوسط ۸ تا ۱۰ لیوان آب در شبانه روز میل کنند و در صورت انجام ورزش های سنگین و در فصول گرما این میزان را افزایش دهند. همچنین اضافه کردن آب به غذاها باعث افزایش انر‍ژی بدن، کاهش وزن اضافی و پاکسازی آن از سموم می شود.

بیشتر بخوانید  این قابلیت عجیب دوربین آیفون ۱۵ پرو همه را متحیر کرد!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *