مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با گواهینامه ایرانی در کدام کشورها می توان رانندگی کرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس راهور فرجا گفت: به زودی برای افرادی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند گواهی لاتین صادر می کنیم.

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرج گفت: با 70 کشور دنیا مبادلاتی در خصوص گواهینامه رانندگی داریم و این توافقی است که با وزارت امور خارجه انجام شده است، اما می خواهیم اهمیت گواهینامه رانندگی را افزایش دهیم. مجوز از چندین کشور به عنوان مثال، ما یک سیستم با اسپانیا داریم و می‌خواهیم افرادی که به آنجا می‌روند گواهینامه‌های ایرانی‌شان احراز هویت شود.

وی بیان کرد: البته این سامانه برای کشورهای ترکیه، لهستان و قزاقستان طراحی شده است، اما فرآیند آن زمان بر است و باید مراحل آن را از سفارت و وزارت امور خارجه درخواست کرد.

سردار هادیانفر گفت: به زودی اتفاقات خوبی در زمینه تبادل گواهینامه رانندگی با برخی کشورهای خارجی خواهد افتاد. در نظر داریم برای افرادی که می خواهند به خارج از کشور بروند گواهی لاتین صادر کنیم تا این گواهی در کشور مقصد خوانده شود.

سردار هادیان فر سال گذشته نیز به احتمال تردد ایرانیان به ۷۰ کشور جهان اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر ۷۰ کشور در دستور کار پلیس قرار دارند». ما به تبادل سریع با اسپانیا امیدواریم.

بیشتر بخوانید  بازگشت رئیس جمهور از نیویورک به کشور
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *