با کمک یک حافظه هوایی یک پیانو روی یک ربات نواخته می شود!



در یک مطالعه جدید ، محققان آمریکایی یک حافظه هوایی ایجاد کرده اند که می تواند به یک بازوی رباتیک نرم برای نواختن پیانو کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت ، ربات های نرم هنوز هم به تجهیزات کار الکترونیکی جامد متکی هستند. اما یک اختراع جدید می تواند نیاز به تراشه های فاقد انعطاف پذیری را کاهش دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید (UC Riverside) نوعی حافظه رایانه ای پنوماتیک تولید کرده اند که به نواختن پیانو به یک ربات نرم کمک می کند.

این حافظه مبتنی بر هوا به جای تکیه بر ترانزیستورهای معمولی ، به دریچه های میکروسیالی که جریان هوا را کنترل می کنند ، متکی است. این حافظه ممکن است بسیار قدرتمند نباشد ، اما به اندازه کافی خوب است که به یک جفت دست نرم رباتیک کمک می کند تا با سرعت کم اما ثابت موسیقی را پخش کنند.

فقدان فشار مثبت این مسئله را ایمن می کند و در هنگام استفاده خطر انفجار حافظه وجود ندارد.

این فناوری هنوز برای استفاده روزمره آماده نیست. این ربات علاوه بر پیشرفت های لازم در پیچیدگی و سرعت ، به نسخه های نرم افزاری پردازنده ها و سایر اجزا نیز نیاز دارد. با این حال ، هدف مشخص است. حافظه پنوماتیک می تواند نیاز به تراشه در ربات های نرم را کاهش دهد و آینده ربات های کاملا انعطاف پذیر را نشان دهد که در صورت برخورد آسیب نخواهند دید.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  آزمایش قرص جوشان و آب (واکنش قرص جوشان در آب گرماگیر است یا گرماده؟)

دیدگاهتان را بنویسید