با کمک این گیاهان می توانید وزن کم کنید


با کمک این گیاهان می توانید وزن کم کنید

با کمک این گیاهان می توانید وزن کم کنید

مصرف آب کرفس، ماست کم چرب و آب کیوی نیز به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان چربی سوز عمل می کند و متابولیسم را سرعت می بخشد. وی ادامه داد: مصرف فلفل قرمز در وعده های غذایی یکی دیگر از راه های کاهش وزن است زیرا یکی از طبیعی ترین گیاهان برای کاهش وزن است.

این متخصص طب سنتی همچنین مصرف گیاه گزنه را در کاهش وزن موثر دانست و گفت: مصرف این گیاه به صورت پخته و چای به کاهش وزن کمک می کند. مصرف نعناع و دارچین نیز به کاهش اشتها و جلوگیری از تجمع چربی کمک می کند. حسینی افزود: نوشیدن آب به مقدار مناسب و زیاد در طول روز به کاهش وزن کمک می کند. ترکیب هویج و جعفری نیز بهتر است بین وعده های غذایی مصرف شود زیرا چربی های اضافی بدن را از بین می برد. وی افزود: زنجبیل در کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن موثر است به طوری که مصرف آن در ماست یا سالاد باعث کاهش اشتها و کاهش وزن می شود.

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف آب کرفس، ماست کم چرب و آب کیوی نیز به کاهش وزن کمک می کند. کاهش مقدار غذا در شب نیز به کاهش وزن کمک می کند، اما نباید شام را حذف کنید. عرقیات سبزیجات مانند زیره و عرق شوید به دلیل خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن می شود همچنین لازم به ذکر است که عرق گیاهی را نباید به تنهایی مصرف کرد و به مقدار مساوی با آب مخلوط می شود و سپس استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  خطرات جدی کمبود ویتامین D در بدن چیست؟

این گیاه شناس با اشاره به گیاه دارویی زیره گفت: چون زیره متابولیسم چربی را افزایش می دهد باعث کاهش وزن می شود، گفت: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن وجود دارد. از گزنه و خشخاش برای کاهش وزن استفاده می شود که در کتاب طب سنتی نیز به آن اشاره شده است.

کشاورزی به استفاده از آب گل مغربی اشاره کرد و بیان کرد: برای کاهش وزن می توان از آن برای کاهش وزن استفاده کرد و هر چه رنگ برگ ها تیره تر باشد بهتر است کشاورزی به کرفس اشاره کرد و گفت: کرفس بر مراکز گرسنگی در مغز اثر می گذارد و گرسنگی را مهار می کند. لازم به ذکر است که کرفس با آرام بخش ها اثر هم افزایی دارد و نباید با هم مصرف شود.

وی افزود: سرکه سیب برای چربی سوزی و کاهش وزن نیز بسیار موثر است و در پایان کشاورزی به چای سبز اشاره کرد و گفت: به دلیل تاثیری که در چربی سوزی دارد برای کاهش وزن موثر است اما باید در نظر داشت که مصرف زیاد آن باعث بیقراری، عصبانیت و بی خوابی می شود و در بیماران مبتلا به فشار داخل چشم منع مصرف دارد و در بیماران مبتلا به میگرن باید با احتیاط مصرف شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید