مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با پول چگونه رفتار کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، باوجود اهمیت حیاتی که پول در زندگی ما دارد، نه در مدرسه و نه در دانشگاه چیزی در مورد مهارت‌های مالی، کسب پول و ثروت و مدیریت آن آموخته نمی‌شود.

وقتی از آماده شدن برای زندگی آینده حرف می‌زنیم، ذهن‌مان به تصمیمات تحصیلی و شغلی در نوجوانی محدود می‌شود، اما این همه مهارت و دانشی نیست که در بزرگ‌سالی نیاز داریم. شاید از بزرگ‌تر‌ها شنیده باشید که اگر کسی راه درست پول خرج کردن را در سن کم به آن‌ها یاد می‌داد، تغییرات مثبتی در زندگی‌شان پیش می‌آمد. خب الان فرصت خوبی است که شیوه درست برخورد با پول را یاد بگیریم تا چند سال دیگر جزو بزرگ‌سالانی نباشیم که از بی‌دانشی‌شان در این زمینه گلایه دارند.

به پس‌انداز عادت کنید

چند سال است که مسواک می‌زنید؟ خوشبختانه با توجه به سن‌تان، سال‌هاست که تجربه مسواک زدن دارید. در کودکی این کار احتمالا خیلی برای‌تان سخت بوده، اما الان به عادت تبدیل شده است. عادت، کاری است که خودبه‌خود آن را انجام می‌دهید و خیلی به چندوچون آن فکر نمی‌کنید. خب اگر الان به پس‌انداز کردن عادت کنید، این رفتار برای همیشه با شما خواهد ماند. پس از امروز بخشی از هر پولی را که به‌دست می‌آورید -پول توجیبی، هدیه تولد، درآمد یک کار پاره‌وقت- کنار بگذارید. با توجه به این‌که الان هزینه چندانی ندارید، این کار برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.

دخل و خرج‌تان را بپایید

اگر نگه داشتن حساب پول و هزینه‌ها برای‌تان کار سختی است، از ابزار‌های کمکی مثل نرم‌افزار‌های مدیریت دخل‌وخرج استفاده کنید. پول نقد، مثل موش، حفره‌ای در جیب ما ایجاد می‌کند بنابراین بهتر است آن را به جایی بسپارید که خرج کردنش کمتر وسوسه‌برانگیز باشد. معمولا توصیه می‌شود که یک حساب بانکی برای مخارج روزمره داشته باشید و یک حساب برای پس‌انداز. نرم‌افزار‌های بانکی همه تراکنش‌های شما را حفظ می‌کنند و می‌توانید به‌راحتی حساب خرج‌های ضروری و اضافی را نگه دارید. درباره انواع حساب در بانک‌ها اطلاعات کسب و با توجه به شرایط‌تان مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  حسین مظفری برگزار‌کننده فستیوال کوچه: فستیوال کوچه مجوز داشت | فستیوال کوچه نقطه عطف گردشگری بوشهر شد

آموزش ببینید

شما احتمالا یا شاید هم قطعا در مدرسه آموزشی درباره مسائل مالی دریافت نمی‌کنید. در خیلی از خانه‌ها هم حرف زدن درباره پول صورت خوشی ندارد، اما شما لازم دارید که در این‌باره اطلاعات درست داشته باشید. درباره نحوه به‌دست آوردن و نگه داشتن پول، از بزرگ‌تر‌ها سوال کنید. منابعی مثل مقالات معتبر و پادکست‌ها را در این زمینه جست‌وجو کنید.

ترس از دست دادن نداشته باشید

ترس از دست دادن یا به‌طور مخفف

(FOMO- fear of missing out)، موقعیتی است که در آن دایم فکر می‌کنید بقیه نوجوان‌ها از شما بیشتر خوش می‌گذرانند؛ خب شاید در مواردی واقعا هم این طور باشد، اما نکته این‌جاست که باید بین آن چه «می‌خواهید» و آن چه «بیشتر می‌خواهید»، تمایز قائل شوید و انتخاب کنید. چیزی که الان می‌خواهید، شاید این باشد که با پول‌تان به یک سفر دوستانه بروید، اما چیزی که بیشتر می‌خواهید، چیست؟ احتمالا گزینه‌های اقتصادی بهتری که در آینده پیش‌رو خواهید داشت. توانایی پس‌انداز، به «خود» شما در بزرگ سالی اجازه می‌دهد زودتر شغلی را که دوست ندارید، با اتکا به یک ذخیره مالی خوب، ترک کنید؛ زودتر بازنشسته شوید و با مشکلات اقتصادی کمتری دست‌وپنجه نرم کنید.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *