با پروانه اسفنجی آشنا شوید!



این پروانه که قبلاً به عنوان پروانه پیش کولی شناخته می شد، توسط انجمن حشره شناسی آمریکا به طور رسمی به پروانه اسفنجی تغییر نام داد.

به گزارش سلام نو، پروانه اسفنجی به دلیل توده تخمی کرکی و متخلخلش نام خود را گرفته است.

این پروانه حدود هشت ماه پس از حذف نام رایج سابق آن “پره کولی” از فهرست محبوب خود در ماه ژوئیه بر اساس شرایطی که بسیاری از رومانیایی ها آن را تحقیر آمیز می دانند، نامگذاری نشد.

منظور از “اسفنج” توده های کرکی و متخلخل این پروانه است که الهام بخش نام رایج این گونه در فرانسه و در کانادای فرانسوی زبان است.

دکتر Matace که در رومانی به دنیا آمد، اولین بار زمانی که در سال 2012 به ایالات متحده نقل مکان کرد، نام توهین آمیز پروانه را دریافت کرد. وی با اشاره به اینکه برخی گروه های رومی در بریتانیا از این اصطلاح استقبال کردند، گفت: «این توسط اروپایی های سفیدپوست ساخته شده است، تاریخچه دردناکی دارد و توهین آمیز است».

انجمن حشره شناسی آمریکا فهرستی از نام های رایج مورد تایید حشرات را برای استاندارد کردن شیوه صحبت مردم در مورد گونه ها تهیه می کند. در اوایل سال 2021، جامعه قوانین جدیدی را تصویب کرد که در آن ذکر گروه‌های قومی، نژادها یا گروه‌هایی از مردم با نام‌های رایج ممنوع شد.

برای انتخاب نام جدید، تیمی از حشره شناسان، محققان و کارشناسانی که با این گونه کار می کنند و همچنین افرادی که به رومی ها معروف هستند گرد هم آمدند. انجمن همچنین پروژه نامه مشترک بهتری را برای بررسی سایر نامه های رایج که ممکن است توهین آمیز یا نامناسب باشد، ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  استاندار هرمزگان: در تأمین دارو با مشکل روبرو هستیم / از پیک کرونر سنگین رنج می بریم - اخبار هرمزگان - استانهای تسنیم

پس از بحث در یک گروه کاری متشکل از هفت فینالیست، یک پروانه اسفنجی به عنوان برنده ظاهر شد. نام جدید به 10 ماهی که حشره عمر کوتاه خود را در چرخه تخم می گذراند، اشاره دارد.

در آمریکای شمالی، پروانه یک گونه مهاجم است که می تواند برگ ها و بوته های درختان را از بین ببرد و گاهی اوقات منجر به مرگ درخت یا افزایش خطر آتش سوزی می شود.

آقای رومینسکی می گوید: «یکی از احتمالاتی که جامعه حشره شناسی در مورد آن بحث کردند، آفات حشرات بود که نام آن ها بر اساس موقعیت های جغرافیایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید