با نحوه استفاده از سرخ کن در خانه آشنا شوید


چگونه از سرخ کن استفاده کنیم؟

خوردن بال مرغ خوشمزه یا سیب زمینی سرخ شده ترد یا حتی تهیه حاشیه های تزئینی کار سختی نیست. با مهارت سرخ کن و آشپزی مناسب می توانیم مواد زیادی را که در منوی رستوران ها می بینیم به دلخواه خود در خانه تهیه کنیم. سرخ کردن معمولی، غوطه ور کردن غذا در روغن بسیار داغ (حدود 375 درجه فارنهایت). ) است. سرخ کردن را هم در ماهیتابه و هم در ماهیتابه می توان انجام داد. استفاده از سرخ کن نیاز به مهارت خاصی دارد. باید بدانیم برای هر غذا چه مقدار روغن و در چه دمایی مصرف کنیم و بعد از هر بار استفاده چگونه دستگاه را تمیز کنیم.

انواع سرخ کن

انواع مختلفی از سرخ کن در بازار وجود دارد که می توانید با استفاده از راهنمای جامع خرید، آنها را خریداری کنید. اما برای اینکه بدانید دستگاه شما چگونه است و چگونه با این دستگاه ها کار کنید در این قسمت از آموزش استفاده از سرخ کن شما را با انواع سرخ کن ها آشنا می کنیم سرخ کن های برقی پرکاربردترین سرخ کن ها هستند. آنها معمولاً در داخل خانه استفاده می شوند و ایمن تر از سرخ کن های پروپان (از این پس) هستند، اما کیفیت آنها به خوبی سرخ کن های پروپان نیست، همچنین اندازه آنها بسیار کوچکتر است، بنابراین اگر هنگام خرید سرخ کن می روید، باید فکر کنید. با دقت در مورد ظرفیت آن و اینکه احتمالاً چه غذایی را در آن طبخ خواهید کرد.

ماهی تابه پروپان، واضح است که ما غذای باکیفیت تری ارائه می دهیم. همچنین روغن موجود در آنها سریعتر گرم می شود. اما این بدان معنا نیست که این سرخ کن ها راحت تر هستند. زیرا سرخ کن های پروپان خطر بیشتری دارند و استفاده از آنها در شرایط ایمنی مجاز است همچنین سرخ کن های پروپان فقط در فضای باز قابل استفاده است. ضمناً با خرید و استفاده از این نوع سرخ کن باید آمادگی داشت که هر از چند گاهی مخزن پروپان آن را پر کنید.


 از سرخ کن عمیق استفاده کنید

دستورالعمل استفاده از سرخ کن (سرخ کن بدون روغن)

برای شروع باید بدانیم که این سرخ کن ها از روغن استفاده نمی کنند. در عوض، آنها از فناوری استفاده می‌کنند که غذا را از هر طرف از داخل گرم می‌کند و در نهایت غذایی را که در داخل آبدار و از بیرون ترد است، ارائه می‌کند. بنابراین، در واقع، ما غذای سرخ شده نداریم!این باعث می شود غذای تهیه شده در سرخ کن سالم تر از غذاهای سرخ شده در سرخ کن های معمولی باشد. علاوه بر این، تمیز کردن این نوع سرخ کن راحت تر از بقیه است، اما مانند هر چیز دیگری، هر مزیتی معایبی دارد. اولا گرانتر از سرخ کن های سنتی و گرانتر هستند و دوم اینکه برای همه غذاها کیفیت یکسانی ندارند.

نوع روغنی که برای سرخ کن انتخاب می کنید بسیار مهم است. از نظر طعم، برخی از روغن ها برای پخت برخی غذاها بهتر عمل می کنند، از نظر ایمنی، روغن برای سرخ کردن با نقطه دود بالا مناسب است. نقطه دود کردن دمایی است که در آن روغن شروع به تجزیه، دود شدن و کاهش طعم و مواد مغذی غذا می کند. مطمئن شوید که نقطه دود بالای 400 درجه فارنهایت باشد. به طور کلی روغن زیتون، کره و روغن های تصفیه نشده برای سرخ کردن مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید  فرق آون توستر با مایکروفر چیست؟

بهترین روغن برای ریختن در سرخ کن

نظر ما در راهنمای استفاده از سرخ کن این است که بهترین روغن سرخ کردنی روغن بادام زمینی است. نقطه دود کره بادام زمینی حدود 450 درجه فارنهایت است، بنابراین برای سرخ کردن در دمای بالا مناسب است و دود نمی کند. همچنین طعم نسبتاً خنثی دارد (عطر بادام زمینی به غذای شما نمی دهد) علاوه بر این می توانید از روغن هسته انگور، روغن آفتابگردان، روغن کانولا با محتوای بالای اسید اولئیک یا روغن آووکادو استفاده کنید. استفاده از هر یک از این روغن ها به طعم، بودجه و غذایی که می خواهید طبخ کنید بستگی دارد.


از روغن خود دوباره استفاده کنید

شما می توانید چند بار از روغن خود استفاده کنید، اما باید تصمیم بگیرید که چند بار از آن استفاده کنید. با توجه به ظاهر و کیفیت آن باید تصمیم بگیرید که روغن را دور بریزید یا نه. به طور معمول اگر روغن شما با دمای پایین شروع به دود شدن کرد، اگر رنگ آن تیره است یا کف دارد، آن را دور بیندازید (در ادامه آموزش استفاده از سرخ کن بیشتر توضیح می دهیم) روغن عطر را جذب می کند. از غذایی که در آن آشپزی می کنید. بنابراین باید به این فکر کنید که چه غذاهایی را برای پختن در روغنی که قبلا استفاده کرده اید انتخاب می کنید. مثلا سرخ کردن دونات در روغنی که ماهی قبلاً در آن سرخ شده بود می تواند فاجعه بار باشد!

روغن را حتما صاف کرده و در ظرف مناسبی نگهداری کنید و طوری قرار دهید که در اثر رطوبت، نور یا گرما آسیبی به آن نرسد، تصفیه مکرر روغن امکان استفاده طولانی مدت را می دهد. برای تمیز کردن روغن، اجازه دهید روغن داغ کاملا خنک شود، سپس از دستمال کاغذی یا پارچه ای به عنوان فیلتر استفاده کنید. روغن های مورد استفاده برای غذاهای پر پروتئین یا رطوبت (مانند گوشت، ماهی یا سیب زمینی) باید به طور مکرر استفاده شوند. بیشتر جایگزین کنید. هرگز انواع روغن ها را با هم مخلوط نکنید هرگز روغن های تازه و مستعمل را مخلوط نکنید همیشه از روغن هایی استفاده کنید که به دمای اتاق رسیده باشد.

تهیه غذا برای سرخ کردن به اندازه انتخاب روغن مناسب اهمیت دارد. برای انجام صحیح این کار، نکاتی را که در دستورالعمل های زیر برای استفاده از سرخ کن وجود دارد، دنبال کنید. غذا را به قطعات مشابه برش دهید تا به طور یکنواخت بپزند. برای حذف آب اضافی از مواد خام از دستمال کاغذی استفاده کنید. غذای یخ زده را برای سرخ کردن آماده کنید، مثلاً مرغ منجمد را ابتدا آب کنید و آب اضافی آن را بردارید و قبل از پخت با دستمال کاغذی خشک کنید. بعد از سرخ شدن سبد را بلند کرده و اجازه دهید روغن اضافی آن بالا بیاید. بعد از سرخ شدن، سبد را بلند کرده و اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود.

راهنمای گام به گام استفاده از سرخ کن


مرحله 1: سرخ کن را با روغن پر کنید

روغن را در سرخ کن سرد بریزید اما تابه یا خط حداکثر را پر نکنید چون ممکن است بعد از اضافه کردن مواد سرریز شود. برخی از ماشین ها دارای خطوط روغن حداکثر و حداقل هستند که می توانید بسته به غذایی که می پزید بین این خطوط اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  لیست کلینیک های دندانپزشکی گرگان به همراه آدرس و تلفن


مرحله 2: سرخ کن را روشن کنید

دستگاه خود را روشن کنید و آن را روشن کنید.


مرحله 3: دما را تنظیم کنید

دما را تنظیم کنید و صبر کنید تا دمای روغن به دمای دلخواه برسد. بسیاری از مدل ها دارای ترموستات هستند که به طور خودکار با خاموش و روشن کردن چراغ ها نشان می دهد که دمای مورد نظر رسیده است. اما اگر به مرور زمان متوجه شدید که دمای سرخ کن به دمای مورد نظر نمی رسد، می توانید دما را با دماسنج بررسی و تنظیم کنید.


مرحله چهارم: غذا را به سبد اضافه کنید و سبد را در روغن قرار دهید

سرخ کن های برقی روغن را خیلی سریع گرم می کنند (بسته به درجه حرارت انتخابی و برند دستگاه بین 7 تا 30 دقیقه طول می کشد) غذا را در سبد قرار داده و در سرخ کن قرار دهید اما در دستورالعمل استفاده از سرخ کن این کار را انجام نمی دهیم. هر مقداری را توصیه کنید.بسیاری از مواد را به یکباره توصیه کنید زیرا دما پایین می آید و غذا ترد نمی شود و مدت بیشتری سرخ می شود.


مرحله 5: آن را در سرخ کن بگذارید و صبر کنید تا ظرف آماده شود

لازم است از قبل از زمان پخت هر غذا در سرخ کن اطلاع داشته باشید. سپس تایمر دستگاه یا تلفن همراه خود را متناسب با آن تنظیم کنید.


مرحله 6: سبد را بلند کرده و غذا را بردارید

سبد را بلند کنید و اجازه دهید روغن اضافی آن تخلیه شود. سپس غذا را در ظرف خالی کنید. اگر احساس می کنید غذای شما هنوز چرب است، آن را روی کاغذ خالی کنید تا روغن اضافی آن جذب شود. خود غذا را خشک کنید و رطوبت خود را حفظ کنید. علاوه بر این، با کمک این روش می توانید طعم های اضافی را به غذای خود اضافه کنید. می توانید غذای سرخ شده را در ظرفی بریزید و بنوشید.


راهنمای استفاده از سرخ کن در خانه

چقدر طول می کشد تا سرخ کن گرم شود؟

بسته به اندازه، نوع و مارک روغن و مقدار روغنی که داخل محفظه می ریزید، ممکن است 7 تا 30 دقیقه طول بکشد تا سرخ کن گرم شود. این توضیح می دهد که چرا برخی سرخ کن ها سریعتر و برخی کندتر گرم می شوند.


ماهیتابه با عنصر غوطه وری

در این مدل سرخ کن حرارت مستقیما به روغن منتقل شده و سرعت حرارت دهی افزایش می یابد. حدود 15 دقیقه طول می کشد تا این نوع سرخ کن ها به دمای مطلوب برسند.


سرخ کن عمیق با عنصر غیر غوطه ور

با این مدل سرخ کن حرارت به محفظه سرخ کردنی و سپس به روغن محفظه منتقل می شود. در نتیجه روغن سریعتر گرم می شود. گرم کردن این سرخ کن ها بسته به سایز سرخ کن حدود 30 دقیقه زمان می برد.

نحوه تمیز کردن دستگاه در دفترچه راهنمای کاربر سرخ کن

تمیز کردن مناسب در دفترچه راهنمای سرخ کن برای استفاده صحیح و طولانی مدت مهم است. اما هرگز قطعات الکتریکی دستگاه را تمیز نکنید و سرخ کن را داخل سینک نگذارید. برای تمیز کردن دستگاه، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید: اجازه دهید سرخ کن کاملا خنک شود. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا دستگاه و روغن پس از استفاده خنک شوند. پس ابتدا با خیال راحت از غذا لذت ببرید و سپس دستگاه را تمیز کنید. روغن را بردارید. اگر روغن هنوز نسبتاً تمیز است، می توانید آن را برای استفاده بیشتر در سرخ کن نگه دارید. در غیر این صورت آن را در سطل زباله خالی کنید.

بیشتر بخوانید  رحلت پیامبر (ص) در سال 98 چه تاریخی دارد ؟

نکته مهم: روغن را به سینک اضافه نکنید زیرا ممکن است لوله ها را مسدود کند.

باید بخوانید:

لیست قیمت سرخ کن

لیست قیمت سرخ کن

در این قسمت قیمت انواع سرخ کن شامل برندگان بالرین، دلونگی، مک استایلر، دلمونتی، بلانزو، همیلتون، آاگ، ارزوم، تفال، فولن، فوما، کورس، سایونا،،

تابه را با اسفنج و مایع ظرفشویی بشویید. آب و صابون را اضافه کنید. یک لیوان صابون مایع را به ظرف اضافه کنید و با آب گرم پر کنید. آب و صابون را مخلوط کنید. سرخ کن را روشن کنید و بگذارید آب جوش بجوشد تا محلول صابون بتواند چربی باقی مانده داخل سرخ کن را از بین ببرد. بسته به میزان کثیفی سرخ کن، اجازه دهید آب به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشد. دستگاه را خاموش کنید. به آب و دستگاه اجازه دهید آب صابون را در سینک خنک کنید داخل محفظه را تمیز کنید داخل سرخ کن را با یک پارچه نرم یا پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که آب به هیچ وجه وارد محفظه داخلی دستگاه نمی شود. اگر محفظه هنوز چرب است، به مرحله بعدی دستورالعمل سرخ کن بروید. از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید. فقط آب گرم اضافه کنید تا خمیر جوش شیرین درست شود. خمیر را به جاهایی که هنوز کثیف هستند بمالید. اگر تابه دارای پوشش نچسب است، آن را با چسب و چسب نرم تمیز کنید. سرخ کن را خوب خشک کنید. هر غذایی برای سرخ کردن به دمای خاصی نیاز دارد. هر غذایی برای سرخ کردن به دمای خاصی نیاز دارد. .

نکات ایمنی راهنمای استفاده از سرخ کن

اگر سرخ کن شما ترک خورده یا قسمتی از آن خوب کار نمی کند، چیزی در آن سرخ نکنید زیرا بسیار خطرناک است. تعمیر دستگاه را به کارگاه تخصصی بسپارید. حتما متوجه شوید که غذای شما در چه دمایی و برای چه مدت پخته شده است. راهنمای سرخ کن را بخوانید. هرگز مواد غذایی منجمد را در سرخ کن نگذارید. . صبر کنید تا یخ آب شود سپس خشک و سرخ کنید. در صورت لزوم از دماسنج استفاده کنید. هرگز سرخ کن را با روغن داغ حرکت ندهید. اجازه دهید روغن کاملا خنک شود.روغن تازه را به روغن مصرف شده اضافه نکنید. هنگام پخت و پز با روغن از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید.

وقتی می خواهید سبد را بیرون بیاورید درب آن را با احتیاط باز کنید تا بخار محبوس شده در محفظه دستتان را نسوزاند وقتی با سرخ کن کار می کنید با برق و روغن داغ سر و کار دارید. بنابراین رعایت توصیه های ایمنی حرف اول را می زند. اگر نگران سلامتی خود هستید، کمتر از غذاهای سرخ شده استفاده کنید. در دستورالعمل استفاده از سرخ کن توصیه می کنیم برای تهیه غذای سرخ شده از سرخ کن استفاده کنید.زمان سرخ کردنی و لذت بردن از مهمانی های خانوادگی تا تولدهای دوستانه به عنوان غذای اصلی یا میان وعده.


دیدگاهتان را بنویسید