مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با مزایای کار پاره وقت آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مزایا و معایب کار پاره وقت چیست؟

بسیاری از مردم در سراسر جهان بیشتر ساعات زندگی خود را صرف کار می کنند. شاید شما هم یکی از این افراد باشید، افرادی که همیشه خسته هستند و تعادلی بین کار و زندگی ندارند. خانواده شما را خوب نمی بینند، وقت تفریح ​​ندارید و به سلامت جسم و روح خود فکر نمی کنید.
در یک کلام، شما زنده هستید، اما زنده نیستید. اگر اینطور است باید بدانید که فرسودگی شغلی در انتظار شماست و دیر یا زود به سراغتان می آید. این مشکلی است که کار پاره وقت را در دنیای امروز بسیار محبوب کرده است. افرادی که مشاغل پاره وقت دارند کمتر از 40 ساعت در هفته کار می کنند.

شغل پاره وقت چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، شغل پاره وقت به این معنی است که کارمند کمتر از 40 ساعت در هفته کار می کند. فردی که شغل پاره وقت دارد ممکن است چند ساعت در صبح یا چند ساعت بعد از ظهر کار کند یا ممکن است بخشی را صبح و بخشی را عصر کار کند. در هر صورت مجموع زمان کار وی کمتر از 8 ساعت در روز خواهد بود. کار پاره وقت تقریباً در هر صنعتی وجود دارد و به افراد اجازه می دهد زمان بیشتری را به زندگی شخصی خود اختصاص دهند.

مزایای کار پاره وقت در مقابل تمام وقت


مزایا و معایب کار پاره وقت

1. فرصت های شغلی جدیدی پیدا خواهید کرد

اگر شغل پاره وقت دارید، می توانید در اوقات فراغت خود به دنبال شغل دیگری باشید. مشاغل پاره وقت خلاق تر و انعطاف پذیرتر هستند.

2. درآمد خود را افزایش می دهید
آبانتتر

اگر شغلی دارید که درآمد آن برای شما کافی نیست، می توانید یک کار نیمه وقت در کنار داشته باشید و درآمد خود را افزایش دهید.

3. زمان بیشتری برای کارهای شخصی خود دارید

با یک شغل پاره وقت، زمان بیشتری برای زندگی شخصی خود دارید.
وقتی کمتر از 30 یا 40 ساعت در هفته (8 ساعت در روز) کار می کنید، می توانید زمان بیشتری را به خانواده، دوستان، فعالیت های شخصی یا سرگرمی هایی که از آن لذت می برید اختصاص دهید. اگر در حال تحصیل هستید، مشاغل پاره وقت به شما زمان بیشتری برای مطالعه می دهد. اگر کودک یا سالمندی در خانه دارید که باید از آنها مراقبت کنید، کار پاره وقت به شما زمان کافی برای انجام این کار می دهد. به طور کلی، وقت آزاد بیشتر امتیاز بزرگی است که همراه با شغل پاره وقت برای افرادی که به دنبال تعادل بین کار و زندگی هستند، همراه است.

بیشتر بخوانید  چگونه نَه بگوییم؟ آموزش 7 تکنیک معجزه آسا


کار پاره وقت

4. سلامت روحی و جسمی خود را تضمین می کنید

ساعات کاری کوتاهتر می تواند برای سلامت جسمی و روانی مفید باشد. وقتی زمان بیشتری برای استراحت و انجام کارهایی که دوست دارید داشته باشید، استرس کمتری خواهید داشت و بهتر می توانید از جسم و روح خود مراقبت کنید. این به ویژه برای افرادی که مشاغل سخت تری دارند، به ویژه مشاغل فیزیکی مانند ساخت و ساز مفید است. خستگی عضلانی ناشی از ساعت ها کار نیز بر ذهن تأثیر می گذارد. بنابراین، کاهش ساعات کاری به بدن شما استراحت بیشتری می دهد.
جالب اینجاست که حتی اگر 2 کار نیمه وقت داشته باشید که هر کدام 3 تا 4 ساعت طول می کشد، باز هم قابل تحمل تر از یک کار تمام وقت 8 ساعته است. شاید به این دلیل که کارهایی که در 2 شغل مختلف انجام می دهید تنوع بیشتری دارند و به همین دلیل از کار خود لذت می برید.

5. هزینه حمل و نقل را کاهش می دهید

اگر یک کار نیمه وقت دارید که نزدیک به خانه یا فقط چند روز در هفته است، می توانید هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید. این برای دوستداران محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به کاهش انتشار کربن کمک می کند.

6. غذای سالم تری می خورید

در بسیاری از مشاغل تمام وقت، افراد در محل کار خود به استراحت ناهار می پردازند یا مجبورند برای کاهش هزینه های سفر بیرون غذا بخورند. کار پاره وقت این مزیت را دارد که می توانید در خانه غذا بخورید و غذای سالم تری بخورید.

بیشتر بخوانید  روش های مدیریت اضطراب + انواع مختلف اضطراب


قانون کار پاره وقت

7. مدیریت مالی را یاد بگیرید

مشاغل پاره وقت به شما کمک می کند تا پول خود را بهتر مدیریت کنید، به خصوص اگر شغلی دارید. مشاغل پاره وقت نسبت به مشاغل تمام وقت دستمزد کمتری دارند، بنابراین زمانی که بودجه کمی دارید، یاد بگیرید که چگونه از آن نهایت استفاده را ببرید. برنامه ریزی پول به شما کمک می کند از بسیاری از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

باید بخوانید:

8. می توانید مهارت های قابل انتقال به دست آورید

مهارت های قابل انتقال، مهارت هایی هستند که فقط یک بار یاد می گیرید و می توانید در هر شغل و هر محیطی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که نحوه کار با رایانه را یاد گرفتید، از آن در هر شغلی که با رایانه مرتبط است استفاده کنید. مهارت های ارتباطی و حل مسئله دو نمونه دیگر از این مهارت ها هستند.
بسیاری از مشاغل پاره وقت مبتنی بر خدمات مشتری هستند که می تواند به شما در توسعه مهارت های بین فردی، تفکر انتقادی و رهبری کمک کند. یک شغل پاره وقت به شما کمک می کند کار کنید و برای یادگیری مهارت ها وقت داشته باشید.


نیم روز کار

9. همچنین می توانید کار نیمه وقت دیگری داشته باشید

یک شغل پاره وقت به شما این امکان را می دهد که بخشی از زمان اضافی خود را به شغلی اختصاص دهید که مورد علاقه شماست. برای مثال، فرض کنید که ایجاد محتوای متنی یکی از کارهای مورد علاقه شماست. وقتی فقط در شیفت صبح در دفتر کار می کنید، می توانید به دنبال یک کار نیمه وقت در شیفت عصر به عنوان تولید کننده محتوا در وب سایت ها یا پلتفرم ها باشید. این کار درآمد شما را افزایش می دهد و به تجارت مورد علاقه خود مشغول می شوید. نیازی به گفتن نیست که اگر یک شغل تمام وقت داشتید، زمانی برای انجام کاری که دوست دارید نداشتید.

معایب کار پاره وقت


1. ممکن است حقوق و مزایای کمتری دریافت کنید

به طور کلی، دستمزد و مزایای کارکنان پاره وقت کمتر از کارکنان تمام وقت است. البته همیشه اینطور نیست و استثناهایی هم وجود دارد، اما به طور کلی برخی از مزایای کارکنان تمام وقت مانند بیمه کامل و بازنشستگی تامین اجتماعی به کارکنان مدت معین (منظور 30 ​​سال) تعلق نمی گیرد. . بازنشستگی). بنابراین ممکن است به طور کلی دستمزد و مزایای کمتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید  چرا در خانه بعضی‌ها همیشه خوش می‌گذرد؟


2. ممکن است بیشتر از آنچه انتظار داشتید کار کنید

با مشاغل پاره وقت، گاهی اوقات می توانید بیشتر از آنچه فکر می کنید کار کنید.
درست است که مشاغل پاره وقت در حالت ایده آل باید کمتر از 40 ساعت در هفته باشد، اما در بسیاری از موارد بعید است که به این زمان محدود شود. گاهی اوقات کارفرماها یا همکاران ممکن است به دلایل مختلف با شما تماس بگیرند و زمانی که می دانند شما در محل کار نیستید انتظاراتی از شما داشته باشند. حتی گاهی می توانید پروژه را با خود به خانه ببرید و تمام شب روی آن کار کنید. بعد از مدتی به این نتیجه می رسید که خیلی بیشتر از آنچه فکر می کردید انجام می دهید.


آشنایی با کار پاره وقت


3. فرصت های شغلی را از دست می دهید

گاهی اوقات، چون شغل شما پاره وقت است، ممکن است یک پروژه، مأموریت یا سفر خوب را از دست بدهید که برای پیشرفت شغلی شما عالی است. دلیلش این است که گاهی کارفرما می خواهد پروژه را به شخصی بسپارد و از آنجایی که شما تمام وقت سر کار نیستید، کار به کارمندان تمام وقت می رسد.
مشاغل پاره وقت برای افرادی مناسب است که می خواهند بین کار و زندگی تعادل برقرار کنند، افرادی که بیماران، سالمندان یا کودکانی را در خانه دارند تا از آنها مراقبت کنند یا افرادی که می خواهند وقت آزاد بیشتری برای انجام کارهای مورد علاقه خود دارند.
اگر می خواهید شغل خود را متنوع کنید و به جای 1 شغل 2 شغل متفاوت داشته باشید، می توانید به دنبال مشاغل پاره وقت باشید. البته همه اینها زمانی خوب است که مزایا و معایب مشاغل آزاد را بدانید و آگاهانه تصمیم بگیرید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *