با صدور گواهینامه کسر آنلاین ، آسیب به بازنشستگان را کاهش دهید



مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: پیش از این یکی از مشکلات و آسیب های جدی مستمری بگیران صدور گواهی کسر حقوق دستی از حساب ها و مراکز صندوق بود ، به دلیل عدم توانایی در کنترل گواهی های صادر شده و بازدید مکرر از ستاد. مراکز این صندوق که ممکن است ماهیانه به 3000 نفر برسد ، مشکلات زیادی ایجاد کرد و در نتیجه 55 بازنشسته تعطیل شدند.

به گزارش ایسنا ، طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی ، تأسیس مرکز اسناد و مدارک تاریخی صبا و سامانه دریافت وجوه و پرداخت های الکترونیکی سه طرحی بودند که با حضور وزیر رفاه در صندوق بازنشستگی کشوری.

اکبر افتهاری در مراسم افتتاحیه پروژه های صندوق تحول دیجیتال که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رونمایی و افتتاح شد ، گفت: یک و نیم به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای استراتژیک صندوق برای بهبود فرایندهای داخلی صندوق ، انعطاف پذیری سازمانی و تعالی و شفافیت شروع به کار کرد و امروز شاهد نهایی شدن این استراتژی در بخشهای مختلف هستیم.

وی گفت: “این استراتژی تحول با ایجاد کمیسیون دولت الکترونیکی و اطلاعات در صندوق توسعه و پیگیری شده است.” – در این کمیته اقداماتی برای شناسایی پروژه های بهبود و بررسی و نظارت بر اجرای دولت الکترونیکی و برنامه های اجرای یک صندوق هوشمند انجام شد. “شد.

وی ادامه داد: نتایج تصمیمات و اقدامات این کمیسیون ، تعریف پروژه ها در چهار حوزه “توسعه خدمات الکترونیکی برای بازنشستگان” ، “بهبود خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی و کارمندان” ، “توسعه زیرساخت ها و سیستم های داخلی سازمان صندوق “و” توسعه ارتباطات “” الکترونیک با سایر سازمان ها و سهامداران. “

تعریف 40 پروژه تحول دیجیتال در یک سال و نیم گذشته

افتخاری تعداد پروژه های تعریف شده در چهار حوزه منجر به تحول دیجیتالی صندوق بازنشستگی کشوری را 40 پروژه اعلام کرد و گفت: از این تعداد پروژه شناسایی شده از اوایل سال 1999 تا به امروز ، 27 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته و 13 پروژه مورد دیگر در مرحله نهایی شدن است.

بیشتر بخوانید  نوستالژی؛ تمام بازیگران قصه های جزیره در گذر زمان + ویدیو

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در زمینه “توسعه خدمات الکترونیکی بازنشستگان” 9 پروژه تعریف شده است که از این تعداد 6 پروژه اجرا شده ، گفت: “صدور الکترونیکی گواهی کسر بازنشستگان کشوری ، راه اندازی یک پورتال خدمات الکترونیکی ، نرم افزار SabaAP ، خدمات انتقال “این موارد شامل بازدید از پیشخوان های دولت و ایجاد انتقال الکترونیکی پول برای دریافت هزینه های پزشکی است.

با صدور گواهینامه کسر آنلاین ، خسارت بازنشستگان را کاهش دهید

افتهاری گفت: پیش از این یکی از مشکلات و آسیب های جدی مستمری بگیران ، صدور گواهی کسر حقوق دستی از حساب ها و مراکز صندوق بود ، به دلیل عدم توانایی در کنترل گواهی های صادر شده و مراجعه مکرر به ستاد و مراکز . “این صندوق که می تواند ماهیانه 3000 نفر باشد ، مشکلات زیادی ایجاد کرده و متأسفانه حبس 55 بازنشسته منجر به این شده است.

وی ادامه داد: صدور گواهینامه آنلاین ضمن کاهش چشمگیر ترافیک گذشته و هزینه های تحمیل شده به بازنشستگان ، سیستم صدور گواهینامه ها را سیستماتیک می کند. در همان زمان ، با درک به وجود آمده ، سعی کردیم زمینه آزادی حداقل 33 نفر از بستگان در اسارت را فراهم کنیم.

افتهاری با تأکید بر اینکه “هدف و تلاش صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کلیه خدمات در بسترهای مختلف دیجیتال و خدمات دولت الکترونیکی است” ، گفت: راه اندازی پورتال خدمات الکترونیکی sabasrm و sabaap که کلیه خدمات صندوق بر روی آن است قطعاً ، یا مرکز تماس 2500 ، و همچنین گسترش خدمات مشاوره ای دولتی ، مجموعه ای از اقدامات برای بازنشستگان است تا خدمات خود را “مقرون به صرفه و آسان” دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

پروژه هایی برای آگاهی از آخرین وضعیت بازنشستگی کارمندان

وی در مورد “بهبود خدمات الکترونیکی برای مجریان و کارکنان” گفت: از شش پروژه تعریف شده فقط یکی در این زمینه باقی مانده و در مرحله نهایی شدن است.

ایجاد سیستم ارجاع پرونده کارمندان صندوق بازنشستگی کشوری ، ایجاد سیستمی برای پرداخت آنلاین افراد مستقل ، استخراج اطلاعات کارمندان در کلیه دستگاه های اجرایی ، ایجاد سامانه ای برای پایان زندگی قراردادهای بیمه و حوادث کارمندان دستگاه های اجرایی ؛ ایجاد آخرین سیستم پرداخت مزایای بیمه عمر ، آیا پنج پروژه برای بهبود خدمات کارکنان اجرایی و کارمندان اجرا شده است که به افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد حقوق بازنشستگی کمک می کند وضعیت کارمندان

وی “توسعه زیرساخت ها و سیستم های داخلی صندوق” را سومین حوزه در استراتژی تحول دیجیتال عنوان کرد و افزود: 17 پروژه در این زمینه شناسایی شده که از این تعداد 10 پروژه تاکنون تکمیل شده است.

براساس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، توسعه و نوسازی مرکز داده صندوق بازنشستگی ، ایجاد سیستم بانکی و پرداخت الکترونیکی ، ایجاد و تکمیل یک سیستم یکپارچه برای ذخیره اطلاعات شرکت ها (سیناب) ، ایجاد یک سیستم جامع برای املاک و مستغلات ، پرونده های حقوقی و قراردادها ، ادغام اتوماسیون اداری بین صندوق و سهام و شرکت های تابعه ، توسعه زیرساخت ها با دولت های استانی ، افزایش باند فرکانس بین صندوق و صندوق های سرمایه گذاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه اندازی یک سند جامع و سیستم مدیریت دانش ، ایجاد و تکمیل و توسعه سیستم هوش تجاری (BI) ، ایجاد یک سیستم مالی و اداری جامع از جمله پروژه های تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید  فیلمبرداری متفاوت گلکسی S23 اولترا از نوزاد 7 ماهه | این چه دندون‌های ترسناکیه؟! + عکس

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری خدمات مرجعی را برای آخرین وضعیت بیمه کارمندان کسر کننده سازمان ها و صندوق های مشابه ، توسعه زیرساخت های ارتباطی با سازمان فناوری اطلاعات ، بیمه سلامت ، تأمین اجتماعی ، ثبت احوال و سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، از جمله دیگر پروژه های اجرا شده در وی ، زمینه “توسعه ارتباطات الکترونیکی با سایر سازمان ها و ذینفعان” را ذکر کرد.

افتهاری “طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی” ، “تأسیس مرکز اسناد و روایات تاریخی صبا” و “سیستم دریافت و پرداخت صندوق الکترونیکی” را سه پروژه مهم و کلیدی در زمینه تحول دیجیتال و هویت سازمانی عنوان کرد. یا بسیاری از ارتباطات صندوق با سیستم بانکی به صورت دستی و فیزیکی انجام می شود که باعث خطا و اتلاف وقت و هزینه می شود. با اجرای یک سیستم یکپارچه برای دریافت و پرداخت ، این فرصت در قالب سیستمی برای ارتباط مستقیم کلیه اسناد و نقل و انتقال پول ایجاد شده است. از لحظه تنظیم تا صدور و پرداخت برای مدت کوتاه علاوه بر این ، می توان وضعیت معاملات را از بین برد ، صدور چک و گزارش را از بین برد و از شفافیت مالی اطمینان حاصل کرد.

در حاشیه این رویداد ، محمد شریعتمداری سه پروژه تحول دیجیتال صندوق بازنشستگی کشوری را از مرکز داده صندوق بازنشستگی افتتاح و ارائه داد که مهمترین و حساس ترین داده ها و اطلاعات مربوط به مستمری بگیران تحت پوشش و سایر سهامداران و همچنین مرکز اسناد تاریخی و او از داستان “صبا” بازدید کرد ، که به عنوان بخشی از میراث ملی برای اهداف مختلف ، از جمله جلوگیری از تخریب پرونده های صندوق و اسناد تاریخی ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید