با شوهری که جواب پیام عاشقانه زن دیگری را می دهد چه کنم؟



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: شوهرم هر چند ماه یک بار یک یادداشت عاشقانه از یک خانم می گیرد و او جواب می دهد. من 28 سالمه و شوهرم 31 سالشه. فکر می کنم شوهرم در آستانه خیانت است. سوال من این است که باید آن را برای او مطرح کنم و با او صحبت کنم؟ یا باید صبر کنم تا این موضوع جدی تر شود یا اگر اقدام جدی تری ببینم اقدام می کنم؟

مشاور در پاسخ به این خانم نوشت:

شما در متن خود چندین سوال پرسیدید که مهمترین آنها این بود که چگونه با همسرتان در مورد نگرانی های خود در مورد خیانت احتمالی او صحبت کنید. این که گفتید صبر می کنم تا رابطه آنها جدی شود، اگر فکر می کنید وابستگی عاطفی اتفاق می افتد و سطح ارتباط آنها بالا می رود و بعد به او بگویید کار اشتباهی انجام داده که منطقی به نظر می رسد، توجه کنید.

به شوهرت نگو که داری گوشیشو چک میکنی

خیانت دلایل مختلفی دارد و بهتر است قبل از هر کاری علت رابطه خارج از ازدواج همسرتان را بدانید، اما یک نکته مهم این است که احتمالا مخفیانه به حریم خصوصی همسرتان که گوشی اوست، وارد می شوید، این رفتار و بیان این موضوع نامناسب است. مشاهده می شود که باعث بی اعتمادی بین شما و همسرتان می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه از بانک های مختلف کشور وام 100 میلیون تومانی بگیریم+ جدول و شرایط

در جای دیگر به پیامک خود اشاره کردید که برای همسرم بیاورم و با او صحبت کنم یا نه؟ باید به شما بگویم که استفاده صحیح از کلمات در مکالمه و گفتار بسیار مهم است. استفاده از کلماتی که کمترین بار منفی را دارند مهم است. مثلا به جای بحث از کلمه گفتگو استفاده کنید.

چگونه این سوال را مطرح کنیم

در قدم اول به شما می گویم که بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و این سوال را از دیگران نپرسید. وقتی این موضوع را با اطرافیان خود در میان می گذارید، این احتمال وجود دارد که راه حل های عاطفی نامناسبی را به شما بگویند که اولاً مضر است و ثانیاً نگاه منفی به همسرتان خواهند داشت. بهتر است این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید، زیرا اگر بخواهید این چک را ادامه دهید باعث اضطراب و بیقراری بیشتر شما می شود. شایان ذکر است که راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این موضوع را با همسرتان مطرح کنید.

الف) روش غیرمستقیم: مثلاً بگویید: «امروز در آرایشگاه، بازار یا مهمانی بودم و برخی از افرادی که آنجا بودند از روابط فوق العاده شوهرانشان به من گفتند.» برای من بسیار ناراحت کننده بود. با این بهانه می توانید چند سوال دیگر که در ذهن شماست از او بپرسید. مثلاً وقتی فردی وارد رابطه دیگری می شود چه اتفاقی می افتد؟ و ….

ب) راه مستقیم: به او بگویید که چندین بار وقتی از آن برای دیدن عکسی در گالری گوشی شما استفاده کردم یا مثلاً گوشی شما را جستجو کردم، پیام های ناشناخته ای دیدم که من را بسیار نگران کرد و فکر کردم بهتر است در مورد آن صحبت کنم. آن را با هم توجه داشته باشید که برای صحبت مستقیم باید به چند نکته توجه داشت.

بیشتر بخوانید  بازیگر مشهور سریال گاندو در کربلا

اولاً، فضا و زمانی که در آن در مورد این موضوع بحث می کنید، نباید زمانی باشد که طرف مقابل خسته یا بی حوصله باشد. دوم، عصبانی، غمگین و ناراحت نباشید. سوما بهتر است قبل از صحبت با همسرتان اطلاعات ذهنی و کلمات خود را چندین بار در زمان های مختلف یادداشت کنید و روز بعد آن ها را بخوانید تا ببینید چه می خواهید بگویید تا کاملا آماده شوید. شما می توانید در تمامی این مراحل با یک مشاور در ارتباط باشید تا او بهتر شما را دنبال کند و قدم به قدم به شما کمک کند.

احساسات خود را بیان کنید، نه ترس های خود را

بسیار مهم است که در گفتگو احساسات خود را بیان کنید نه افکار و ترس های خود را. در پایان مکالمه حتما از او بخواهید که تصمیم خود را برای تغییر رفتار به شما بگوید و شما و او نیز خواسته های خود را مطرح کنید و بهتر است با هم به مشاور مراجعه کنید تا اگر مشکلی در رابطه شما به وجود آمد. ، قابل حل است.


دیدگاهتان را بنویسید