با سهام عدالت خود وام بگیرید



گزارش کردن تو خبر: اکثریت افراد جامعه سهامدار سهام عدالت هستند و اکنون بانک ها از طریق کارت اعتباری سهام عدالت وام می دهند.

البته در ماه های اخیر بانک های ملی و شرکت های کارت اعتباری هفت میلیون به صاحبان سرمایه پرداخت کرده اند.

محسن خدابخش، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان اوراق بهادار نیز چند هفته پیش گفته بود که هر بانکی با توجه به منابع خود می تواند به سهامداران وام دهد. البته سرمایه ضمانت وام است.

از سوی دیگر، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، زمستان سال گذشته گفته بود که صاحبان ETF و اوراق بدهی می توانند از اولین ماه سال 90 دریافت وام را آغاز کنند. فرض بر این بود که از فروردین 1401، با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی، امکان تأمین اوراق بهادار، سهام و کلیه دارایی های مالی در بازار مالی برای پشتیبانی و اعتبارسنجی وام های بانکی به صورت الکترونیکی فراهم شود.

چه کسی سرمایه را تضمین می کند؟

کلیه اشخاص حقیقی که دارای سهم در سرمایه هستند می توانند وام های سهام را دریافت کنند. اما به شرطی که هیچ بخشی از سهام خود را نفروختند. حتی اگر مردم بخشی از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی توانند وام مسکن بگیرند.

متقاضیان کارت اعتباری اختصاصی پس از ثبت نام در سجام می بایست در دو بانک ملی و تجارت حساب باز کرده و از طریق اپلیکیشن دو بانک اوا و زمرد ثبت نام کنند.

یارانه شرط دریافت وام است

بیشتر بخوانید  ۸ بیماری که با نخوردن آب سراغ‌مان می‌آید!

در اینجا مهم است که مبلغ وام معادل 50 درصد ارزش سرمایه اشخاص حقیقی باشد. همچنین سهامداران متقاضی کارت اعتباری اختصاصی باید قبل از ورود به سیستم بانکی، تغییر کارگزار نظارتی را در سبد سهام خود فعال کنند.

از طرفی باید به آن افراد یارانه پرداخت شود. یعنی باید یارانه نقدی یا یارانه معیشتی دریافت کنند. در صورتی که سهامداران عدالت بتوانند ظرف یک ماه مبلغ را به بانک برگردانند، این مبلغ کرز الحسنه خواهد بود. اما اگر یک ماه بگذرد و نتوانند وام را بازپرداخت کنند، این وام به وام سه ساله تبدیل می شود.

نرخ بهره برای کارت های اعتباری اختصاصی 18 درصد است. اما در صورتی که کاربران تا پایان ماه اول مبلغ کارت را پرداخت کنند، سودی از آنها دریافت نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید