مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با سندرم مشکل پدر آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مشکل سندرم پدر یا پدربزرگ چیست؟

رابطه بین والدین و فرزندان می تواند تأثیر زیادی در سرنوشت و زندگی فرزندان داشته باشد. دختران بیشتر به پدر خود وابسته هستند و در تعداد کمتری مشاهده شده است که دختران بیشتر به مادر خود وابسته هستند. در نتیجه اگر پدری نتواند رابطه صحیح و مناسبی با دخترش داشته باشد، نتیجه ممکن است ایجاد سندرم مشکل پدر شود.
بی توجهی پدر به فرزند باعث ایجاد سندرم مشکل در پدر می شود. سندرم به نشانه های یک اختلال اشاره دارد که به آن علائم نیز می گویند.
سندرم مشکل پدر یک اختلال روانی و شخصیتی و اکتسابی است. تحقیقات نشان می دهد که این سندرم در کودکان شایع تر است. این سندرم در پسران نیز مشاهده می شود، اما تعداد موارد این سندرم در دختران بسیار بیشتر است و به همین دلیل نام سندرم پدر، سندرم مشکل است.

وقتی دختران از نظر عاطفی توسط پدرشان تامین نمی شوند، ممکن است به سندرم مشکل پدر مبتلا شوند. در برخی موارد مشاهده شده است که آزار و اذیت پدران دختران در دوران کودکی باعث ایجاد این سندرم در آنها می شود.
به طور کلی، هر موردی که باعث جدایی دختر از پدرش شود یا دختری با بی مهری پدر مواجه شود، می تواند باعث ایجاد مشکل سندرم پدر شود.
از نظر عاطفی، دختران در کودکی به محبت و توجه پدر نیاز دارند. اگر این محبت کافی نباشد یا اصلا وجود نداشته باشد، دختر دچار مشکلات عاطفی می شود. این مشکلات خلاء ایجاد می کند که می تواند باعث سندرم مشکل پدر شود.

بیشتر بخوانید  راز جذابیت مردان از دیدگاه خانم ها


سندرم مشکل پدر

علائم سندرم مشکل پدر چیست؟

سندرم مشکل پدر می تواند علائمی داشته باشد که حتی فرد مبتلا به این سندرم می تواند بیماری خود را شناسایی و درک کند. در ادامه این مقاله به ارائه و بررسی برخی از علائم مشکلات سندرم پدر می پردازیم.

زن

دختران مبتلا به سندرم مسئله پدر ممکن است به خود آسیب برسانند و به خود آسیب برسانند. این وضعیت زمانی پیش می‌آید که دختر احساس می‌کند تقصیر اوست که پدرش به او توجه نکرده است و باید به خاطر آن مجازات شود. البته دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث شود خانم مبتلا به سندرم مشکل پدر این عمل را انجام دهد.

بی احساس بودن نسبت به مردان و دور شدن از آنها

در برخی موارد ممکن است مشکل روانی سندرم بابا باعث شود که دختران و زنان احساس کنند که مردان موجودی بی عاطفه هستند و نمی توان به آنها اعتماد کرد. به همین دلیل زنان و دختران بیمار از مردان فاصله می گیرند و تا جایی که می توانند با آنها ارتباط برقرار نمی کنند. البته برخی از افراد این علامت را دارند در حالی که سایر افراد مبتلا به سندرم پدر این مشکل را ندارند.

میل به روابط جنسی

یکی از علائم شایع سندرم مشکل پدر، تمایل بیش از حد دختران و زنان به روابط جنسی است. این زنان نیازی به ارتباطات عاطفی احساس نمی کنند و فقط می خواهند رابطه جنسی داشته باشند.
این علامت می تواند بسیار خطرناک باشد و در صورت مشاهده باید کنترل و از بروز آن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید  روش های تصمیم گیری،در تصمیم گیری مشکل دارید؟


سندرم مشکل بابا یا مشکل پدر

عصبانیت

یکی از نشانه های سندرم مشکل پدر، عصبانیت در افراد مبتلا به این سندرم است. افراد مبتلا به این سندرم در موقعیت های استرس زا نمی توانند خود را کنترل کنند و به سرعت عصبانی می شوند. آنها به دلیل بی توجهی هایی که از پدرشان به آنها شده است، احساس ناراحتی زیادی می کنند و نمی توانند به درستی با مسائل اطراف خود برخورد کنند، به همین دلیل سریع عصبانی می شوند و رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهند.

عزت نفس پایین

افراد مبتلا به سندرم مشکل پدر، عزت نفس پایینی دارند و مراقب رفتار خود، هر چند کوچک، هستند. این افراد احساس پوچی و افسردگی می کنند و اعتماد به نفس پایینی دارند زیرا در دوران کودکی یا نوجوانی از محبت پدر خود لذت نمی بردند.
در برخی موارد مشاهده شده، عزت نفس افراد مبتلا به سندرم پدر به حدی پایین است که احساس می کنند برای انجام کارهای مختلف نیاز به اجازه و تایید دیگران دارند. این افراد احساس می کنند که بدون کمک دیگران نمی توانند کاری انجام دهند.

روابط ناپایدار با مردان

یکی از علائم سندرم مشکل پدر این است که زنان و دختران بیمار نمی توانند روابط سالمی با مردان داشته باشند یا نمی توانند مراحل ایجاد رابطه را به درستی انجام دهند. در نتیجه روابط این دختران و زنان ناپایدار است و به ندرت پیش می آید که زنان و دختران مبتلا به سندرم مشکل پدر بتوانند به یک رابطه واقعی دست یابند.


درمان سندرم مشکل پدر

روش های پیشگیری و درمان سندرم مشکل پدر

توجه و محبت پدران به دخترانشان از بروز سندرم مشکل پدر جلوگیری می کند.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، علت این سندرم، بی توجهی عاطفی دختران توسط پدران است. در نتیجه والدین می توانند با تغییر خود و توجه به فرزندشان از بروز چنین اختلالاتی جلوگیری کنند.
والدین وظیفه دارند فرزندان خود را دوست داشته باشند و آنها را به انجام کارهای مختلف تشویق کنند. برخی از والدین تصور اشتباهی دارند که توجه به فرزندان مانع از آن می شود که در آینده نتوانند از خود محافظت کنند و در جامعه زندگی کنند. این تصور اساساً اشتباه است و باعث می شود کودک احساس طرد شدن کند یا حتی در موارد شدیدتر به سندرم مشکل پدر مبتلا شود.

بیشتر بخوانید  کنترل استرس کودکان در آستانه بازگشایی مدارس

همانطور که دختران مبتلا به سندرم مشکل پدر بزرگتر می شوند، به آرامی می فهمند که چگونه روابط مناسب تری داشته باشند و می توانند با مردان ارتباط برقرار کنند. اما در برخی موارد شدت این مشکل روحی می تواند به حدی باشد که بیمار نتواند به حالت عادی برگردد.
یکی از بهترین راه ها برای درمان سندرم مشکل پدر روان درمانی است. در این روش درمانی سعی می شود به دختر یا زن بیمار القا شود که تقصیر او نبوده که پدرش از او غفلت کرده است، بلکه تقصیر پدرش است. در این صورت، دختر احساس اعتماد به نفس بیشتری می کند و ارزش خود را درک می کند. این وضعیت باعث می شود علائم سندرم مشکل پدر به تدریج کاهش یابد و فرد بیمار بتواند روابط سالم تری داشته باشد و از مردان دوری نکند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *